دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 25909

سیگار کشیدن خطر ابتلا به سرطان معده و گلو را افزایش می‌دهد و ترک آن هیچ تاثیری در کاهش این احتمال ندارد.

سلامت نیوز :سیگار کشیدن خطر ابتلا به سرطان معده و گلو را افزایش می‌دهد و ترک آن هیچ تاثیری در کاهش این احتمال ندارد.
محققان ایتالیایی اعلام کردند، خطر ابتلا به این بیماری‌ها حتی تا 30 سال بعد از ترگ سیگار نیز هم‌چنان بالا می‌ماند. آن‌ها متوجه شدند افرادی که در حال حاضر سیگار می‌کشند با احتمال دو برابر بیش‌تر نسبت به غیر سیگاری‌ها، به سرطان گلو یا معده مبتلا میشوند.

در برخی از مطالعات مشخص شد، حتی بعد از گذشت ده‌ها سال باز هم خطر ابتلا به این نوع سرطان‌ها به همین اندازه باقی خواهد ماند.

همیشه دانشمندان سیگار را یکی از عوامل اصلی ابتلا به این نوع سرطان‌ها می‌دانستند. هر سال بیش از 7 هزار نفر در انگلستان به سرطان‌های مری و گلو دچار می‌شوند. با این که ترک سیگار در هر سنی می‌تواند مفید باشد، اما دانشمندان معتقدند ترک این عادت هیچ تاثیری روی پیشگیری از ابتلا به این نوع سرطان‌ها ندارد.

برای انجام این مطالعات، دانشمندان نتایج تحقیقات انجام شده در 33 مطالعه قبلی را نیز به دقت بازبینی کردند. در مجموع این مطالعات نشان داد، افراد سیگاری با احتمال دو برابر بیش‌تر نسبت به غیر سیگاری‌ها در معرض ابتلا به سرطان گلو و معده قرار دارند.

حتی زمانی که سیگاری‌ها عادت خود را ترک کنند، خطر ابتلا به این نوع سرطان‌ها بعد از گذشت چندین سال 62 درصد بیش‌تر نسبت به افرادی هستند که در طول زندگی خود هرگز سیگار نکشیده‌اند.

بر اساس آمار ارائه شده توسط جامعه سرطان آمریکا، هر فرد در این کشور با احتمال یک دویستم ممکن است به سرطان مری دچار ‌شود. احتمال ابتلا به سرطان معده نیز یک به 114 است. این در حالی است که خطر ابتلا به سرطان معده یک سیزدهم در مردان و یک شانزدهم در زنان است و سیگاری‌ها با احتمال بسیار بیش‌تری در خطر ابتلا به این نوع سرطان‌ها هستند.
منبع:خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha