مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: تاكنون هیچ گزارشی مبنی بر استفاده از وایتكس در استخرهای تحت پوشش این دانشگاه در سطح استان تهران نداشته‌ایم.

سلامت نیوز : مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: تاكنون هیچ گزارشی مبنی بر استفاده از وایتكس در استخرهای تحت پوشش این دانشگاه در سطح استان تهران نداشته‌ایم.

قاسم قنبری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: اماكن عمومی از جمله آرایشگاه‌ها، حمام‌ها، استخرها و در نهایت اماكن توزیع كننده مواد غذایی در شهرستان‌های استان تهران از جمله ورامین، پاكدشت، فیروزكوه، دماوند، رباط‌كریم، ملارد، شهر قدس، شهریار و همچنین مراكز بهداشتی مناطق شرق، شمال، شمیرانات و غرب شهر تهران تحت پوشش نظارت واحد بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی هستند.

وی افزود: تمام استخرهای این مناطق در شهر و استان تهران به طور كامل از نظر بهداشتی تحت نظارت واحد بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی هستند و تاكنون گزارشی مبنی بر استفاده از وایتكس برای ضدعفونی كردن آب استخرها گزارش نشده است.

قنبری در پاسخ به این پرسش كه برخی گزارش‌های مردمی حاكی است كه برخی استخرداران از وایتكس برای ضدعفونی كردن آب در استخرهااستفاده می‌كنند، اظهار داشت: استفاده از وایتكس از نظر عقلانی و اقتصادی به هیچ عنوان به صرفه نیست زیرا وایتكس بسیار گران‌تر از كلر است بنابراین هیچ عقل سلیمی از وایتكس برای ضدعفونی كردن آب استخر استفاده نمی‌كند.

وی تصریح كرد:‌ وایتكس از خانواده كلر است و مانند تینر كه بوی نفت می‌دهد وایتكس نیز بوی كلر می‌دهد بنابراین افرادی كه در داخل استخر مشام‌شان بوی وایتكس احساس می‌كنند باید به این مسئله آگاه باشند كه كلر و وایتكس از یك خانواده شیمیایی هستند به همین علت این دو ماده یك بوی خاص و مشابه دارند كه ممكن است افراد را به اشتباه بیندازد.

مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در پاسخ به این پرسش كه اگر استخرداری به هر دلیلی از وایتكس برای ضدعفونی كردن آب استخر استفاده كند واحد بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی چه برخوردی می‌كند، گفت: مسلماً استفاده وایتكس در استخرها برای ضدعفونی كردن آب به صرفه نیست ولی در هر صورت اگر استخرداری از وایتكس استفاده كند مورد توبیخ، اخطار و در نهایت پلمب استخر می‌شود.

قنبری بیان كرد: استفاده از كلر به دلیل اینكه به وسیله دستگاه مخصوصی می‌توان اندازه مشخص و معینی به آب استخر برای ضدعفونی كردن اضافه كرد بسیار مقرون‌ به‌صرفه‌تر از وایتكس است زیرا هیچ وسیله و دستگاهی برای اضافه كردن وایتكس برطبق معیارهای استاندارد و قانونی برای ضدعفونی كردن آب استخر وجود ندارد و مسلماً استخردار از نظر اقتصادی بسیار متضرر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha