سلامت نیوز :پزشك متخصص و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تهران گفت: شمار مبتلایان به بیماری گوارشی كولیت زخمی از دسته بیماری های التهابی روده ای در جامعه رو به افزایش است.
 
محمدجواد احسانی اردكانی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینكه افزایش امكانات تشخیصی این بیماری می تواند یكی از دلایل مشاهده بیشتر این بیماری باشد، افزود: بیماری كولیت زخمی به صورت التهاب، زخم و ترشحات زخمی به ویژه در روده بزرگ مشاهده می شود.
وی اظهار داشت: كولیت زخمی تمام طول روده را درگیر بیماری می كند و عامل ایجاد آن ناشناخته است اما عواملی مانند بیماری های عفونی می تواند آن را تشدید كند.
این استاد دانشگاه، اسهال و دفع خون را از جمله علایم بیماری كولیت زخمی در افراد برشمرد و گفت: این بیماری با درمان طبی، به طوركلی ریشه كن نمی شود و دارای دوره های اوج و بهبودی مكرر است.
به گفته احسانی اردكانی، نوع تغذیه در ایجاد و یا تشدید علایم كولیت زخمی، نقشی ندارد هرچند رعایت بهداشت مواد غذایی در روند بیماری تاثیرگذار است.
وی یادآور شد: بیماری كولیت زخمی در تمام گروه های سنی مشاهده می شود اما شیوع این بیماری در دو گروه سنی 15 تا 30 سال و 50 تا 65 سال بیش از دیگر گروه های سنی، است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha