نتایج این مطالعات نشان می دهد عمل جراحی بینی در افرادی که درست انتخاب شوند باعث کاهش استرس‌ها و افزایش اعتماد به نفس می شود، اما در صورت عدم انتخاب درست بیماران، افسردگی ها و و مشکلات روانی و عدم تعادل روحی در پی جراحی های نادرست بینی است.

سلامت نیوز :یک متخصص گوش، گلو و بینی با بیان این که 3 تا 6 درصد متقاضیان جراحی زیبایی بینی از ترس های خاصی رنج برده و دچار اختلال در درک زیبایی هستند، گفت: افراد کمال گرا، بیشترین متقاضیان این عمل هستند که بخش عمده ای از نارضایتی های بعد از جراحی نیز به این گروه مربوط می شود.

دکتر بابک ساعدی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با ایسنا  اظهار داشت: افرادی که به خاطر مشکلات روان شناختی کمال گرا بوده و به دنبال بهترین ها هستند، درصد زیادی از متقاضیان جراحی بینی را تشکیل می دهند.

وی افزود: مطالعات زیادی تحت عنوان رفع افسردگی با جراحی زیبایی انجام شده است که نتایج این مطالعات نشان می دهد عمل جراحی بینی در افرادی که درست انتخاب شوند باعث کاهش استرس‌ها و افزایش اعتماد به نفس می شود، اما در صورت عدم انتخاب درست بیماران، افسردگی ها و و مشکلات روانی و عدم تعادل روحی در پی جراحی های نادرست بینی است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: افراد کمال گرا دچار اختلال در درک زیبایی هستند. از این رو بینی خود را بدشکل و مستلزم تغییر می بینند. بنابراین این دسته از متقاضیان عمل جراحی بینی چون به دنبال بهترین و ایده آل ترین حالت بینی هستند از نتایج عمل مایوس و دچار افسردگی می شوند.

دکتر ساعدی خاطرنشان کرد: رسیدن به یک مدل ایده ال برای بینی نیازمند داشتن تعریفی از زیبایی است. مفهوم زیبایی تاثیر زیادی از مد و تلویزیون و رسانه های جمعی می گردد.بر این اساس از بین 300 چهره زیبا و قابل قبول از نظر بسیاری از افراد، نسبت های یک بینی ایده ال مشخص شده است که به آن نسبت های زیباشناختی می گویند.

این متخصص گوش، حلق و بینی در پایان گفت: علاوه بر این مدل ها و نسبت های زیباشناختی، برای شکل دادن و تغییر فرم بینی بیمار باید به انتخاب بیمار هم توجه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha