معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: یکی از بحث‌های مهم در موضوع مهارت‌های زندگی، مهارت ارتباطی است.

زمان و کیفیت گفتگو در خانواده‌ها کم شده است

سلامت نیوز:معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: یکی از بحث‌های مهم در موضوع مهارت‌های زندگی، مهارت ارتباطی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،‌ معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست هم‌اندیشی گفتگوی بین نسلی عنوان کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان استان‌ها و همکاران دیگرمان بتوانیم نتایج خوبی را در بحث مهارت‌های زندگی داشته باشیم. مهارت‌های زندگی از مباحث مهمی است که رییس جمهور بر آن تاکید دارد و می‌گوید که باید حتما یکی از محورهای کار در آن در آموزش و پرورش باشد. خیلی خوشحالیم که این مساله در کتب درسی نیز شکل گرفته است.

او افزود: یکی از بحث‌های مهم در موضوع مهارت‌های زندگی، مهارت ارتباطی است. اولین نکته ارتباط با خودمان است و بعد ارتباط با خداوند و سپس نوع ارتباط گیری ما با دیگران در جامعه است.چگونه ارتباط برقرار کردن مساله امروز است که مربیان، معلمان، دانش آموزان، سازمان بین المللی و... به آن اشاره دارند. مهم‌ترین مهارت‌ها، مهارت‌های ارتباطی است. اخیرا یک ارتباط چهارم هم وجود دارد که اتباط با طبیعت است که امروز برای حفظ محیط زیست اهمیت دارد.

معاون رییس جمهور افزود: امروز فقط کودکان، نوجوانان و جوانان نیستند که احساس می کنند در مهارت‌های ارتباطی نیاز به کمک دارند، بلکه همه این نیاز را احساس می‌کنند.

ابتکار بیان کرد: این مهارت کمک می‌کند، فرزندان ما به راحتی اعتماد نکنند، به راحتی نه بگویند، خواسته های بزرگتران را به راحتی نپذیرند و... در بحث گفتگوی بین نسلی این موضوع خیلی اهمیت پیدا می‌کند، زیرا گفتگو یک مسیر دو جانبه است، زیرا گاهی اوقات نسل بزرگتر فرصت کافی برای وقت گذاشتن برای نسل جدید ندارد.

وی با اشاره به اینکه زمان و کیفیت گفتگو در خانواده ها کم شده است، گفت: برخی شاید معتقدند این روند خوب است و برخی دیگر هم شاید بگویند، تجربه زیسته نسل قدیم به نسل جدید منتقل نمی‌شود و نسل‌ها از هم گسیخته می‌شوند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: برخی جوانان و نوجوانان می‌گویند، حرف ما اگر هم شنیده شود تفاوتی ندارد پس سکوت می‌کنند و این از سر دردمندی است. این نشست آغاز حرکتی است که پاسخش باید از سوی دانش آموزان بیاید. دانش آموزان باید مسایل خود را مطرح کنند تا برای تعالی و پیشرفت بیشتر در خانواده و مدرسه راه‌های مناسب هموار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha