دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 25925
سلامت نیوز :خشكبار و مغزها، بسته‌های كامل حاوی آنتی‌اكسیدان‌ها در طبیعت هستند و در این میان گردو در برگیرنده بالاترین میزان آنتی‌اكسیدان‌های مختلف در میان خانواده خشكبار است و به همین خاطر یك منبع اصلی آنتی‌اكسیدانی محسوب می‌شود و باید به عنوان بخشی از رژیم غذایی سلامتی در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا، دكتر جو وینسون متخصص تغذیه در دانشگاه اسكرانتون در پنسیلوانیا در یك تجزیه و تحلیل تحقیقاتی به این نتیجه رسیده است كه گردو به لحاظ محتوای آنتی‌اكسیدانی در راس مغزهای دیگر مثل بادام زمینی، انواع بادام درختی، پسته و سایر مغزها قرار می‌گیرد.

به گزارش سایت هلت دی نیوز، وینسون تاكید دارد كه مصرف حدود هفت عدد مغز گردو در روز می‌تواند بسیاری از مزایای سلامتی آن را بر روی بدن برجای بگذارد.

مطالعات نشان می‌دهد كه یك مشت گردو دو برابر بیشتر از هر مغز خشكبار دیگری حاوی آنتی اكسیدان است. همچنین آنتی‌اكسیدان‌های موجود در مغز گردو دو تا 15 برابر قوی‌تر از ویتامین «ای» هستند و خواص آنتی‌اكسیدانی آنها برای حفاظت از بدن در برابر صدمات ناشی از مواد شیمیایی طبیعی ناشی از بیماری‌ها خیلی قوی‌تر و شدیدتر است.

مغز گردو دارای چند اسید آلی، مقدار كمی اسانس، اگزالات آهك و ویتامین‌های آ، ب، ث، د و ای است. همچنین مغز گردو دارای مقدر كمی آرسنیك است.

بنا براین گزارش، چربی موجود در مغز گردو از نوع اسید چرب غیراشباع است و به همین دلیل از اسیدهای چرب مفید و مناسب گیاهی است که می‌تواند در تنظیم کلسترول بدن نقش داشته باشد. متخصصان تاكید دارند كه گردو با دارا بودن حداقل 20 میلی گرم ویتامین ای در هر یکصد گرم، نقش آنتی اکسیدانی بسیار قوی در بدن ایفا می‌کند.

سال‌ها تحقیق و بررسی از سوی دانشمندان سراسر جهان نشان داده است كه مصرف مقدار كمی از مغز گردو به طور منظم خطر ابتلا به بیماری‌هایی چون بیماری قلب، انواع خاصی از سرطان‌ها، دیابت نوع دوم و سایر مشكلات بهداشتی را كاهش می‌دهد.

گردو را به نام غذای مغز نیز می‌شناسند و این نام‌گذاری فقط به دلیل شباهت آن به مغز نیست، بلكه به خاطر وجود امگا 3 فراوان موجود در آن است. مغز برای فعالیت مناسب به امگا 3 نیاز دارد. مصرف چهار عدد مغز گردو در روز موجب افزایش اسید چرب ضروری امگا 3 در مغز می‌شود.

مقدار فسفر موجود در مغز گردو با ماهی و برنج و حتی تخم مرغ نیز برابری می‌كند. برگ و پوست گردو نیز مقوی و تصفیه كننده خون هستند. برگ‌ها و پوست آن نیز در مداوای بیماری‌های جلدی مفید هستند.

این یافته‌ها در دویست و چهل و یكمین نشست ملی و نمایشگاه آكادمی شیمی آمریكا ارائه شده‌اند.

شناخته‌ شده‌ترین فواید مصرف مغز گردو شامل کاهش کلسترول کلی بدن، کاهش کلسترول بد، افزایش کلسترول خوب، افزایش قابلیت ارتجاعی رگ های بدن، محافظت در برابر بیماری قلبی، افزایش قدرت ذهن و هوش، بهبود و كاهش تنگی نفس، جلوگیری از ورم مفاصل، مقابله با بیماری‌های پوستی نظیر اگزما و پسوریازیس، مقابله با سرطان‌ها، محافظت از سیستم ایمنی، جلوگیری از لخته شدن خون، تنظیم سوخت و ساز در بدن، تنظیم فشار خون، تنظیم قند خون، جلوگیری از پارکینسون و آلزایمر، حفاظت از استخوان‌ها، و بالاخره درمان دردهای مفصلی با كمك روغن گردو هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha