دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۴
سلامت نیوز :دانشمندان اعلام كردند كه به تازگی 5 ژن جدید را كه در بروز بیماری آلزایمر نقش دارند را شناسایی و كشف كردند.

نتایج این تحقیقات در مرجله علمی "journal Nature Genetics " منتشر شده و در این تحقیقات دلایل بروز این بیماری مغزی توضیح داده شده است. نتایج این مطالعات می تواند به پزشكان در جلوگیری از بروز و شروع این بیماری می‌تواند كمك كند.

به گزارش فارس در این مطالعات حدود 300 دانشمند در دو گروه مختلف روی 54 هزار نفر تحقیق و آزمایش انجام داده‌اند و ژن این افراد را بررسی كردند.

در ابتدا این دو گروه از محققان تحقیقات خود به صورت مستقل دنبال كردند و در نهایت داده‌ها و اطلاعات به دست آمده نتایج یكسانی را تأیید كرد.

گراد اس‌چلنبرگ محقق دانشگاه پنسیلوانیا و یكی از محققان این پروژه گفت: ما در این مطالعات 5 ژن MS4A, ABCA7, CD33, EPHA1و CD2AP را كه عامل بروز و شروع این بیماری هستند، شناسایی كردیم.

به گزارش فارس، آلزایمر رایج‌ترین شكل زوال عقل است. علائم این بیماری با از دست دادن قدرت حفظ اطلاعات بخصوص حافظه موقت در دوران پیری آغاز شده و به‌تدریج با از دست دادن قدرت تشخیص زمان، افسردگی، از دست دادن قدرت تكلم، گوشه‌گیری و سرانجام مرگ در اثر ناراحتی‌های تنفسی به پایان می‌رسد. مرگ پس از پنج تا ده سال از بروز علائم اتفاق می‌افتد؛ اما بیماری حدود بیست سال قبل از ظهور علائم آغاز شده‌است.

این بیماری با از دست رفتن سیناپس‌های نورون‌ها در برخی مناطق مغز، نكروزه شدن سلول‌های مغز در مناطق مختلف سیستم عصبی، ایجاد ساختارهای پروتئینی كروی شكلی به نام پلاك‌های پیری (SP) در خارج نورون‌های برخی مناطق مغز و ساختارهای پروتئینی رشته‌های به نام NFT در جسم سلولی نورون‌ها، مشخص می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha