یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 259302

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: شیوع بیماری فلج اطفال باید به عنوان وضعیت اضطراری بهداشت عمومی طبقه‌بندی شود.

۲۷ مورد ابتلا به فلج اطفال در سال ۲۰۱۸

سلامت نیوز:   سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: شیوع بیماری فلج اطفال باید به عنوان وضعیت اضطراری بهداشت عمومی طبقه‌بندی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، طبق اعلام این سازمان درحالیکه پیشرفت‌هایی در راستای ریشه‌کن کردن بیماری فلج اطفال حاصل شده اما این پیشرفت‌ها بی‌ثبات بوده‌ است.

جدیدترین آمارهای منتشر شده توسط این سازمان نشان می‌دهد: تاکنون در سال جاری میلادی (۲۰۱۸)، ۲۷ مورد ابتلا به فلج اطفال گزارش شده که تمامی این موارد در دو کشور پاکستان و افغانستان بوده‌اند. این رقم نسبت به سال گذشته بالاتر بوده و ضرورت دارد دولت‌ها در جهت ریشه‌کن ساختن این بیماری بیشترین تلاش را داشته باشند.

ویروس فلج اطفال به سیستم عصبی آسیب می‌زند و در مدت چند ساعت موجب معلولیت غیرقابل بازگشت می‌شود. این بیماری در میان کودکان بخصوص در شرایط غیر بهداشتی در مناطق جنگ‌زده، کمپ‌های اسکان پناهندگان و مناطقی که دسترسی به خدمات مراقبتی محدود است به سرعت گسترش می‌یابد.

این بیماری از طریق واکسیناسیون قابل پیشگیری است اما لازم است میزان پوشش واکسیناسیون بسیار بالا باشد و هرگونه اهمال به ویروس اجازه می‌دهد تا به فعالیت خود ادامه دهد.

به گزارش ژاپن تودی، برنامه جهانی ریشه‌کنی فلج اطفال از سال ۱۹۸۸ آغاز شد که هدف آن پایان دادن به شیوع این بیماری تا سال ۲۰۰۰ بوده‌ است. درحالیکه از زمان آغاز اجرایی شدن این برنامه، در موارد جهانی ابتلا به فلج اطفال کاهش ۹۹ درصدی مشاهده شده مقابله با یک درصد از موارد فلج اطفال از آنچه انتظار می‌رفت پیچیده‌تر است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha