پنج مراقب سلامت شاغل در طرح تحول سلامت از مشکلات شغلی خود می‌گویند؛ آن‌‌ها خواستند تا سخنانشان شنیده و چاره‌ای اندیشیده شود.

مشکلات مراقبین سلامت شاغل در طرح تحول سلامت

سلامت نیوز: پنج مراقب سلامت شاغل در طرح تحول سلامت از مشکلات شغلی خود می‌گویند؛ آن‌‌ها خواستند تا سخنانشان شنیده و چاره‌ای اندیشیده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از انصاف نیوز، طرح تحول سلامت از سال ۹۳ با مصوبه‌ی دولت یازدهم و حمایت جدی رییس جمهور آغاز شده است. در این طرح تعداد زیادی مراقب سلامت (ماما، کارشناس) به‌عنوان سطح اول تماس در پایگاه‌هایی که دولت به پیمانکاران واگذار کرده است مشغول فعالیت هستند.

به گفته‌ی‌ چند نفر از آنها، این افراد با مشکلات بسیاری روبه‌رو می‌شوند.

یکی از آنها می‌گوید: در پرداخت حقوق مراقبین شفافیتی وجود ندارد و هر پیمانکار به دلخواه خود حقوق می‌دهد. او می‌گوید تقریبا دو ماه است که هیچ حقوقی نگرفته و نمی‌تواند شکایت کند زیرا کارش را از دست می‌دهد.

دیگری می‌گوید: حجم بالای کار، ساعات کار از ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر و انتظارات بالای پیمانکاران باعث شده تا به فکر کار دیگری باشند‌.

مراقبی دیگر می‌گوید: الان تازه متوجه‌ شده‌ام پنج‌ماه بیمه‌ی من را رد نکرده‌اند. تعجب می‌کنم که حسابداری ستاد بدون اینکه لیست بیمه‌ی او را چک کند چطور چک دریافتی‌هایش را داده است.

یکی دیگر از مراقب‌ها که به تازگی زایمان کرده است می‌گوید: ۲ سال در این سیستم  کار کرده‌ام و الان که زایمان کرده‌ام کارم را از دست داده‌ام و چیزی به اسم مرخصی زایمان در این شغل وجود ندارد.

او در ادامه می‌گوید: پیمانکارها مثل کارگر روزمزد برخورد می‌کنند و به ازای یک روز مرخصی بیشتر از حقوقمان کم می‌شود‌.

دیگری که به تازگی توسط پیمانکار از کار بیکار شده است، می‌گوید: بر سر یک موضوع بی‌خود پیمانکار بعد از ۲ سال سابقه کار از کار بی‌کارم کرد حتی حقوق چهار روز من را کم کرد‌.

این مراقب‌ها می‌گویند طی سال حتی یک درصد هم به حقوقشان اضافه نشده است و از چیزهای دیگری از جمله نداشتن عیدی و کارانه، نبود امنیت شغلی، نبود شفافیت از سوی پیمانکاران، عدم همکاری ستاد، حجم بالای کار و انتظارات بالای مراجعین و همینطور آنچه عدم پشتوانه برای مطرح کردن شکایت خود می‌خواندند، اعتراض داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha