دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 25934
سلامت نیوز : نایب‌رئیس انجمن چشم‌پزشكان ایران گفت: شست‌و‌شوی چشم با آب سرد بهترین راه‌ درمان حساسیت بهاره در ناحیه چشم است همچنین توصیه می‌شود افراد به جای مالیدن چشم‌ها، عامل حساسیت‌زا را از خود دور كنند.

امین‌الله نیك‌اقبالی در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: افرادی كه زمینه حساسیت دارند در فصل بهار به خاطر گرده‌افشانی و جوانه‌زدن گل‌ها بیشتر دچار حساسیت مربوط به این فصل می‌شوند همچنین این امكان وجود دارد كه حساسیت در این دسته از افراد عود كند.

وی گفت: معمولاً حساسیت در تمام قسمت‌های بدن رخ می‌دهد اما در چشم بیشتر دیده می‌شود؛ خارش، سوزش، قرمزی و آبریزش از علائم حساسیت در ناحیه چشم است كه ممكن است به مرور، مزمن شود و حتی در بعضی از موارد منجر به عفونت چشم شود.

نایب‌ رئیس انجمن چشم‌پزشكان ایران، بهترین راه درمان حساسیت فصل بهار را پرهیز از مواد حساسیت‌زا دانست و افزود: از آنجایی كه شناخت عوامل حساسیت‌زا برای پزشكان كمی سخت است، افراد باید خود دقت داشته باشند كه به چه نوع مواد غذایی، گیاه یا عطر حساسیت دارند و از آنها اجتناب كنند.

نیك‌اقبالی اضافه كرد: شست‌و شوی چشم با آب سرد بهترین راه‌ درمان حساسیت بهاره در ناحیه چشم به شمار می‌رود همچنین توصیه می‌شود افراد به جای مالیدن چشم‌ها، عامل حساسیت‌زا را از خود دور كنند ضمن اینكه در بعضی از موارد بیمار می‌تواند از داروهای آرامبخش استفاده كند البته باید به این نكته توجه داشت كه استفاده طولانی مدت از داروهای كورتون‌دار برای تسكین علائم حساسیت، عوارضی را به دنبال خواهد داشت و به همین دلیل بهتر است از داروهای غیر كورتون‌دار استفاده شود.

وی درباره اینكه آیا نور خورشید می‌تواند موجب حساسیت بهاره شود، افزود: نور خورشید به تنهایی ایجاد حساسیت نمی‌كند اما می‌تواند عامل تحریك‌كننده باشد؛ از آنجایی كه شدت تابش نور خورشید در فصل بهار بیشتر می‌شود، بهتر است افراد برای جلوگیری از حساس شدن چشم به نور از عینك‌های آفتابی استفاده كنند.

این فوق‌تخصص چشم‌پزشكی، گرد و خاك را یكی دیگر از عوامل تشدید حساسیت خصوصاً در فصل بهار دانست و خاطرنشان كرد: استفاده از لوازم آرایش نیز می‌تواند حساسیت بهاره را تشدید كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha