معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی هزینه آزمایش ها و مشاوره ژنتیک برای بارداری دوم خانواده‌های دارای یک فرزند معلول و افراد نیازمند تحت پوشش را به‌صورت رایگان انجام می‌دهد.

اختلالات ژنتیکی،مهمترین عامل بروز معلولیت‌ها

سلامت نیوز:معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی هزینه آزمایش ها و مشاوره ژنتیک برای بارداری دوم خانواده‌های دارای یک فرزند معلول و افراد نیازمند تحت پوشش را به‌صورت رایگان انجام می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ،انوشیروان محسنی‌بندپی با تاکیدبر اینکه سازمان بهزیستی در پیشگیری از بروز و شیوع معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی در کشور نقش موثری داشته است، افزود: اختلالات ژنتیکی، مهمترین عامل بروز معلولیت‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه بشر تمام توانایی‌اش را برای حفظ و ارتقای سلامت خود به‌کار برده است، تاکیدکرد: سازمان بهزیستی کشور تلاش خود را می‌کند تا با استفاده از آخرین دستاوردهای علمی روز دنیا برای ارتقای کیفیت خدمات خود استفاده کند. همچنین از تمام ظرفیت‌های علمی کشور در زمینه مشاوره ژنتیک نیز بهره‌ می‌گیرد.

وی با بیان اینکه وزارت‌بهداشت اعلام کرده است که ۲۰درصد سلامت به این وزارت مربوط است و برای بقیه، دستگاه‌های دیگر نیز باید در این زمینه کمک کنند،گفت: از آنجایی که اساس یک زندگی پویا سلامت است؛ هر دولتی به فراخور امکاناتی که دارد، باید بخشی از برنامه‌ریزی‌های کلان خود را به سلامت اختصاص دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha