سلامت نیوز :عضو انجمن متخصصان گوش، گلو و بینی گفت: مصرف خودسرانه آنتی‌هیستامین برای درمان آلرژی بهاره به هیچ وجه توصیه نمی‌‌شود و عوارضی از جمله خواب‌آلودگی و عدم تمركز به همراه دارد.

بابك ساعدی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینكه آلرژی یك واكنش ایمنی بدن نسبت به آنتی‌ژن‌های موجود در محیط است اظهار داشت: آلرژی‌ها به دو نوع فصلی و غیر فصلی تقسیم می‌شوند كه فرم آلرژی بهاره مربوط به آلرژی‌های فصلی است.

وی افزود: آلرژی بهاره معمولاً به علت گرده‌های گل و گیاه ایجاد می‌شود كه این گرده‌ها از طریق تنفس وارد بدن و موجب ایجاد واكنش ایمنی شدید در بدن فرد می‌شود.

وی اضافه كرد: مهمترین علامت‌های آلرژی، عطسه، آبریزش بینی، قرمزی چشم، گرفتگی بینی و سرفه است لذا مهمترین درمان این عارضه هم پیشگیری است.

این متخصص گوش، گلو و بینی تصریح كرد: افراد حساس نباید خود را در معرض آنتی‌ژن‌ها قرار دهند و در صورت ابتلا نباید از داروهایی مانند آنتی‌هیستامین برای برطرف‌كردن علائم آن استفاده كنند.

وی گفت: افرادی كه آلرژی شدید دارند و به آنتی‌هیستامین جواب نمی‌دهند می‌توانند از اسپری كورتیكواستروئید استفاده كنند.

ساعدی همچنین گفت: مصرف خودسرانه آنتی‌هیستامین‌ها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود زیرا این دارو برای بیمارای كه به مشكلات چشمی مبتلا هستند اختلال چشمی و در افراد سالمند به خصوص مبتلایان به پروستات احتباس ادراری ایجاد می‌كند. همچنین خواب‌آلودگی و عدم تمركز از عوارض این دارو است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha