سلامت نیوز : نتیجه یك مطالعه در مؤسسه ملی بهداشت آمریكا نشان داد كه بیماری دیابت به جز سرطان پروستات در مردان، خطر ابتلا به سرطان‌های دیگر را در مردان و زنان افزایش می‌دهد.

به گزارش فارس ، نتیجه مطالعات حوزه سلامت و رژیم غذایی سازمان ملی بهداشت آمریكا نشان داد كه بیماری دیابت به غیر از سرطان پروستات در مردان خطر ابتلا به سایر سرطان‌ها در مردان و زنان را افزایش می‌دهد.

بر اساس داده‌های حاصل از یكصد و دومین همایش سالانه سازمان ملی بهداشت آمریكا در فلوریدا، دیابت نرخ مرگ و میر حاصل از سرطان‌ها را بالا می‌برد. مطالعات اپیدمیولوژیك قبلی نشان داده بود كه دیابت خطر ابتلا به سرطان‌هایی نظیر روده بزرگ، كبد و لوزالمعده را افزایش می‌دهد.

به گزارش دیلی ساینس، گا‌بریل لای، عضو مؤسسه پیشگیری از سرطان گفت: تحقیقات ما نشان می‌دهد گلوكز و انسولین غیر طبیعی ممكن است به ابتلا و گسترش سرطان كمك كند همچنین جلوگیری از دیابت از طریق ورزش،‌ رژیم غذایی و حفظ وزن مناسب بدن مزایای زیادی از جمله كم شدن خطر ابتلا به سرطان را به همراه دارد.

وی همچنین بیان كرد: این مطالعه، مزایای دیگری از جمله كاهش شیوع سرطان و مرگ و میر ناشی از دیابت را نشان می‌دهد.

دیابت یا بیماری قند هنگامی ایجاد می‌شود كه هورمون انسولین (عامل تنظیم كننده قند خون) به اندازه كافی در بدن تولید نمی‌شود یا بافت‌های بدن به آن به درستی پاسخ نمی‌دهد، در نتیجه سوخت و ساز قند در بدن مختل شده و قند خون از حد طبیعی خود بالاتر می‌رود و در نهایت علائم شاخص دیابت به صورت پرخوری، پرنوشی و پر ادراری ظاهر می‌شود.
دیابت بر حسب علت ایجاد بیماری به دو گروه نوع یك یا دیابت نوجوانان و نوع دو یا دیابت بزرگسالان تقسیم‌ می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha