دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 25950
سلامت نیوز :مراقبت و مشاوره پیش از بارداری شامل ارائه مراقبت ها و آگاه سازی مادران و خانواده ها است و بر نتیجه بارداری و ارائه راهكارهای مناسب برای كاهش یا حذف دفتر آموزش و ارتقای سلامت توصیه كرد: هر خانم قبل از اقدام برای بارداری از جهت سلامت جسمی و روانی و توانایی باید بررسی شود و به افرادی كه قصد باردار شدن دارند توصیه می شود در مواردی همچون سن زیر 18 سال یا بالای 35 سال، سابقه بارداری 5 بار یا بیشتر، داشتن فزرند كمتر از 3 سال، داشتن شغل سخت و سنگین، سابقه نوزاد ناهنجار، مرده زایی و حاملگی های خارج از رحم حتما قبل از باردار شدن با پزشك یا ماما مشورت كنند.

براساس این گزارش مصرف قرص اسیدفولیك سه ماه قبل از بارداری توصیه می شود و مراقبت دوران بارداری و پس از زایمان نقش بسیار مهمی در تشخیص زودرس و درمان به موقع و موثر عوارض بارداری و پس از زایمان دارد.

همچنین با انجام صحیح این مراقبت ها می توان بسیاری از بیماری ها را قبل از آنكه وارد مرحله بالینی و علامت دار شوند و سلامت و جان مادر و جنین را به طور جدی به خطر اندازند، تشخیص داد و درمان مناسب انجام داد.

گفتنی است در این مراقبت ها با بررسی وضعیت سلامت مادر و جنین، تعیین سن حاملگی و انجام معاینات بالینی و آزمایشات لازم و تشخیص زودهنگام نشانه های خطر، مسائلی مثل فشارخون بالا، كم خونی، دیابت، بیماری های عفونی، ناسازگاری های خونی بین مادر و جنین، وزن گیری نامناسب كشف می شود كه برخورد درست با هریك از این مواد منجر به یه بارداری با حداقل عوارض می شود.

براساس اعلام دفترآموزش وارتقای سلامت اگر علائم خطر در بارداری مشخص نشود و یا دیر تشخیص داده شود ممكن است عارضه ای جدی و گاه دائمی برای مادر و نوزادش به جای گذارد به همین دلیل به طور معمول  باید در دوران بارداری 8 مرحله مراقبت توسط متخصصان صورت گیرد، 2 بار در 20 هفته اول و 6 بار در 20 هفته دوم. مراقبت ها بعد از تشخیص بارداری از هفته 6 بارداری شروع می شود و برای اطمینان از سیر طبیعی بارداری و سلامت جنین باید در این دوران به طور مستمر به مراكز بهداشتی درمانی، مطب پزشك یا ماما مراجعه كرد تا با رعایت نكات بهداشتی از میزان سلامتی بهتری برخوردار شویم./204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha