دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 25951
سلامت نیوز :اکثر مردم روزانه بین ۷۰ تا ۱۵۰ تار موی سرشان را از دست می دهند و معمولاً کم شدن موی سر هنگامی است که ریزش مو بیشتر از رویش مو باشد.

دكتر مهناز بنی هاشمی عضو مركز تحقیقات بیماری های پوست و سالك دانشگاه علوم پزشكی مشهد ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ خانم ها نیز اغلب به اندازه آقایان دچار ریزش مو می شوند که عمدتا‎‏ در حین شستشو، شانه زدن و یا بستن موی سر این اتفاق رخ می دهد.

وی افزود: قطع مصرف داروهای ضد بارداری بعد از زایمان و در دوران شیردهی، شروع دوران یائسگی، بعد از كاهش سریع وزن، اختلالات و بیماری های هورمونی و همچنین کمبود ویتامین و دیگر مواد مغذی مانند آهن  و روی را از جمله دلایل ریزش مو در خانم ها است.

دكتر بنی هاشم تصریح كرد: کم مو شدن وقتی قابل توجه است که حدود ۴۰ درصد موی سر از دست برود و در بیشتر موارد، به ندرت ریزش دائمی است ومعمولا در طی نه ماه رویش موها به حالت طبیعی خود بازمی گردد.

وی با اشاره به این که موهای سر به مدت 3 تا 5 سال رشد كرده و سپس برای 3 ماه دیگر نمی رویند و مجدداً شروع به رشد می کنند، گفت : اگر موی افراد می ریزد، تا از مرحله توقف رشد به حالت فعال و رویش مجدد برنگردد، نمی توان  جلوی ریزش آنها را گرفت و این مسئله حدود چند ماه طول می كشد.

عضو مرکز تحقیقات بیماری های پوست و سالک دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز داشت: بروز بیماری های پوست سر، عفونت ها، تومورها و حوادثی مانند سوختگی ها و جراحات عمیق پوست می تواند منجر به ایجاد جوشگاه واسكار شود كه در این حالت ریزش مو دائم خواهد بود.

دکتر بنی هاشمی، مراجعه به پزشک و تشخیص علت ریزش مو ، صبر و بردباری ، تامین ویتامین ها و املاح کاهش یافته در بدن و اصلاح وضعیت غذایی را از راهکارهای درمان ریزش مو برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha