سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 259512

اگر در رژیم غذایی‌تان کربوهیدرات کمی را بگنجانید، وزنتان کم می‌شود، اما انتخاب چنین رژیمی واقعا به نفع بدنتان است؟ یعنی خوردن کربوهیدرات‌ها، به بدن شما هیچ خیری نمی‌رساند؟

بالاخره برنج بخوریم یا نخوریم؟

سلامت نیوز: اگر در رژیم غذایی‌تان کربوهیدرات کمی را بگنجانید، وزنتان کم می‌شود، اما انتخاب چنین رژیمی واقعا به نفع بدنتان است؟ یعنی خوردن کربوهیدرات‌ها، به بدن شما هیچ خیری نمی‌رساند؟


به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، سال‌هاست که اطرافیان ما، در مورد مصرف زیاد کربوهیدرات هشدار داده‌اند و ما را از خوردن نان و برنج و سیب‌زمینی منصرف کرده‌اند، اما بررسی‌های جدید محققان واقعیت‌های جالب و متفاوتی را فاش کرده است. آن‌ها در جریان بررسی‌هایشان مشاهده کردند که کاهش مصرف کربوهیدرات، زمینه را برای کاهش 10درصد وزن افراد فراهم کرده، اما نکته جالب اینجاست که افرادی که در این بررسی کربوهیدرات مصرفی‌شان را کم کردند، گرچه خیلی زود روند کاهش وزن را تجربه کردند، اما بعد از مدتی، دوباره به مصرف کربوهیدرات رو آورده و وزن از دست رفته را جذب کردند. در واقع بررسی محققان نشان داده، اغلب افراد برای مدت طولانی امکان حذف یا کاهش کربوهیدرات را ندارند و دیر یا زود، این رژیم را رها می‌کنند و البته در صورت رها کردن، بیشتر از قبل چاق می‌شوند.
به همین دلیل، محققان می‌گویند به‌جای حذف برخی از موادغذایی، میزان کافی و نه زیادی از آن را در رژیم‌تان جا دهید و مطمئن باشید که هر روز مقدار فراوانی سبزیجات و میوه‌های تازه مصرف می‌کنید، چربی‌های غیراشباع را به غذاهایتان وارد می‌کنید و به‌جای حذف کربوهیدرات، مقدار صحیحی از آن را مصرف کرده و سهم کربوهیدرات‌های غنی مانند نان سبوس‌دار و برنج قهوه‌ای را در سفره‌تان بیشتر می‌کنید.
این روزها متخصصان تغذیه، تردیدی ندارند که یک الگوی غذایی نیمه سالم اما پایدار، خدمت بیشتری به سلامت افراد می‌کند و پیروی کردن از آن، نسبت به رژیم‌های ناپایدار لاغری، فایده بیشتری را به سلامت افراد می‌رساند. پس به‌جای اینکه به فکر تغییر ناگهانی سایز و وزن باشید، به‌دنبال تعریف کردن یک برنامه بلندمدت و موثر در سبک زندگی‌تان باشید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha