سلامت نیوز :عضو كمیسیون بهداشت و درمان گفت: برای اولین بار طی چند سال اخیر وزارت بهداشت هیچ رقمی را به عنوان كسری بودجه به مجلس اعلام نكرد و ما این مسئله را حمل بر نداشتن كسری بودجه وزارت بهداشت قلمداد می‌كنیم.

امیر حسین قاضی زاده در گفت‌وگو با مجلس افزود:‌ كمیسیون بهداشت و درمان مجلس امسال بر خلاف سال‌های گذشته هیچ گزارش رسمی از كسری بودجه وزارت بهداشت دریافت نكرد و هیچ گزارش رسمی مبنی بر كسری بودجه وزارت بهداشت در سال 89 وجود ندارد.

وی گفت: ما به عنوان نمایندگان مجلس از این مسئله خوشحالیم زیرا حتماً مسئولان این وزارتخانه توانسته‌اند با بودجه مصوب سال 89 وظایف قانونی خود را انجام دهند و این وزارتخانه را اداره كنند بنابراین اینكه بعد از چند سال وزارت بهداشت یكسال را بدون متمم بودجه سپری كرد، جای خوشحالی دارد و ما از این مسئله ابراز رضایت می‌كنیم.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه كرد: ما در مجلس این طور تلقی می‌كنیم كه وزارت بهداشت در سال 89 كسری بودجه نداشته است و نیازی به ارائه متمم بودجه نداشته است البته در سال 88 مجلس از طریق تصویب متمم بودجه بودجه وزارت بهداشت را 37 درصد افزایش داد كه كمك بزرگی بود.

قاضی زاده گفت: البته امیدواریم كه اداره وزارت بهداشت در سال 89 بدون كسری و تصویب متمم بودجه منجر به حذف برخی وظایف نشده باشد.

وی ادامه داد: مجلس در قانون برنامه توسعه پنجم سیاستهایی را مصوب كرده است كه در مجموع باعث كاهش هزینه ها و موثرتر بودن برنامه‌های حوزه سلامت می شود زیرا سیاست‌های كنترل هزینه و انجام وظایف به صورت با كیفیت و موثر در این قانون دیده شده است كه مهمترین آنها اجرای كامل نظام ارجاع و اصلاح بیمه‌های سلامت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha