سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 25953

اگر بیماران دیابتی سیگار را کنار بگذارند، خطر سکته قلبی، مغزی، بیماری های عصبی و کلیوی کاهش می یابد. سطح کلسترول و فشار خون رو به بهبود می رود و گردش خون بهتر می شود.

سلامت نیوز :مدیر پایگاه آموزش از راه دور دیابت با هشدار به اینکه سیگار کشیدن مشکلات دیابت را افزایش می دهد، گفت: سیگار کشیدن و دیابت یک ترکیب خطرناک هستند.
مرضیه معطری در گفت وگو با نظام پرستاری اظهار کرد: اگر بیماران دیابتی سیگار را کنار بگذارند، خطر سکته قلبی، مغزی، بیماری های عصبی و کلیوی کاهش می یابد. سطح کلسترول و فشار خون رو به بهبود می رود و گردش خون بهتر می شود.

 وی با تاکید بر ضرورت طراحی برنامه غذایی سالم از سوی پزشک یا متخصص تغذیه برای پیشگیری از عوارض دیابت، گفت: همچنین هر روز باید دندان ها مسواک زده شود و نخ دندان کشیده شود، همچنین قند خون باید چک شود و عدد آن در دفترچه دیابت یادداشت نوشته شود. داروها نیز باید طبق دستور مصرف شود.

این عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی شیراز ادامه داد: افراد مبتلا به دیابت باید دست کم سالی یک یا 2 بار آزمایش هموگلوبین ای وان سی، تست های آزمایشگاهی چربی خون، آزمایش عملکرد کلیه ها، معاینه چشم و دندانپزشکی و معاینه پا  واکسن آنفلوآنزا را داشته باشند.

معطری با بیان اینکه آزمایش هموگلوبین ای وان سی میزان متوسط قند خون را در طول 2 تا 3 ماه گذشته نشان می دهد، گفت: حداقل 2 بار در سال این آزمایش باید انجام شود.

به گفته مدیر پایگاه آموزش از راه دور دیابت، میزان مناسب هموگلوبین ای وان سی برای بیشتر افراد دیابتی زیر 7 درصد است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha