ژوهشگران علوم پزشکی در موسسه ملی بهداشت آمریکا اعلام کردند استفاده طولانی مدت از تلفن های همراه موجب مصرف قند (سوخت اصلی مغز) می شود.

سلامت نیوز :پژوهشگران علوم  پزشکی در موسسه ملی بهداشت آمریکا اعلام کردند استفاده طولانی مدت از تلفن های همراه موجب مصرف قند (سوخت اصلی مغز) می شود.

به گزارش سازمان نظام پرستاری ، این محققان دریافتند امواج رادیویی تلفن های همراه بخشهایی از مغز را که در مجاورت آنتن تلفن همراه است فعال تر می کند.

 همچنین محققان دریافتند ۵۰ دقیقه صحبت با تلفن همراه می تواند میزان فعالیت های مغزی را تا ۷ درصد افزایش دهد اما تاکنون نشانه های از آسیب دیدگی به علت نزدیک بودن تلفن همراه به سر کاربران حاصل نشده است.

نتایج بررسی ها افزایش میزان فعالیت مغزی متناسب با شدت میدان الکترومغناطیسی در بخش های از مغز  در معرض تلفن همراه را نشان داده اند.

بر پایه این گزارش، تلفن های همراه برای برقراری ارتباط از امواج رادیویی استفاده می کنند و این امواج می توانند میدان های الکترومغناطیسی کوچکی به وجود آورند که توسط مغز و سر انسان جذب می شوند.

متخصصان موسسه ملی بهداشت آمریکا در بررسی های خود نشان دادند که ۵۰ دقیقه صحبت مداوم با تلفن همراه می تواند فعالیت سلول های مغزی را در منطقه ای از مغز نزدیک به آنتن تغییر دهند.

 محققان اظهار می کنند که در مغز افرادی که به مدت ۵۰ دقیقه مداوم با تلفن همراه صحبت می کنند در منطقه نزدیک به آنتن، متابولیسم قند مغز افزایش می یابد که نشانه فعالیت مغزی است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha