همیشه به دنبال راه‌های بهتر و جدیدتری برای کاهش وزن هستید اما انگار هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیرید؟ آیا تا به حال شده اهداف کاهش وزنتان را از دید روانشناسانه بررسی کنید؟

6 توصیه‌ی روانشناسان برای کاهش وزن بهتر

سلامت نیوز: همیشه به دنبال راه‌های بهتر و جدیدتری برای کاهش وزن هستید اما انگار هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیرید؟ آیا تا به حال شده اهداف کاهش وزنتان را از دید روانشناسانه بررسی کنید؟

1. با خودتان روراست باشید
به گزارش سلامت نیوز به نقل از تبیان، اول از خودتان بپرسید آیا مراقب خودتان هستید. آیا رژیم غذایی‌تان سالم و مغذی هست؟ آیا بدنتان را به فعالیت وامی‌دارید و خوب و کافی می‌خوابید؟ اگر چنین باشد بدنتان باید وزن ایده آلش را داشته باشد. وقتی افراد سعی می‌کنند آخرین 5 یا 10 کیلوی اضافی را از دست بدهند، گاهی کاری که می‌کنند در واقع جنگیدن با بدنشان است. اگر پنج سال است که تلاش می‌کنید به وزن دلخواهتان برسید، پس در واقع به دنبال از دست دادن چربی‌های اضافی نیستید، بلکه می‌خواهید تصویر بدنی‌تان را بهتر کنید، یعنی بدن فعلی‌تان را دوست ندارید و بیشتر دلتان می‌خواهد اندام دیگری داشته باشید. تا زمانی که بدنتان را دوست نداشته باشید و آن را نپذیرید کاری هم نمی‌توانید برایش بکنید.

2. هوشمندانه‌تر غذا بخورید
افرادی که وزنشان را در کنترل دارند و برای بلندمدت هم آن را حفظ می‌کنند، کسانی هستند که آگاهانه غذا می‌خورند. آن‌ها به بدنشان گوش می‌دهند تا ببینند چه زمانی گرسنه است و چه زمانی نیاز به خوردن مواد مغذی دارد. این افراد وقتی که بدنشان سیر می‌شود و پیام توقف را صادر می‌کند خوب آن را دریافت می‌کنند. کسانی که هوشمندانه غذا می‌خورند دقت می‌کنند تا ببینند هر غذایی که می‌خورند چه تأثیری بر بدنشان دارد. این‌ها همان کسانی هستند که در لحظه حضور دارند، مکث می‌کنند، شتاب ندارند و قبل از هر انتخابی از خود می‌پرسند: آیا این غذا برای من خوب است؟

3. آرامش را تجسم کنید تا به آرامش برسید
هیپنوتراپی برای دادن انگیزه، فوق‌العاده است. کاربرد مدرن هیپنوتراپی، تلقین‌های مثبت جهت بهبود کارایی فردی است؛ پروسه‌ای که با کمک یک هیپنوتراپیست حرفه‌ای اجازه می‌دهید ذهنتان نسبت به ایده‌های جدیدی که برای شما و عمق وجودتان مناسب است باز شود. هیپنوتراپی بسیار آرامش‌بخش است. می‌توانید در خانه، خودتان یک هیپنوتراپی سبُک انجام دهید؛ چشم‌ها را ببندید، نفس‌های عمیق بکشید و تصور کنید دوست دارید روزتان چگونه پیش برود. مثلاً تصور کنید یک روز سخت و پراسترس کاری را تمام کرده‌اید و حالا بعد از یک پیاده‌روی، احساس خیلی بهتری دارید، به خانه برمی‌گردید و یک دوش آب گرم می‌گیرید و ... .

4. هدفتان را اصلاح کنید
برای بیشتر افراد، خود ِ کاهش وزن، هدف است که در بلندمدت نمی‌تواند کمکی بکند، زیرا به محض اینکه به وزن ایده آل برسند، انگیزه را از دست می‌دهند. سعی کنید تمرکزتان را از عددی که ترازو نشان می‌دهد بردارید و روی جنبه‌های سلامتی و احساسی که دارید متمرکز شوید.

5. هیجانی نخورید
بخشی از هوشمندانه غذا خوردن این است که تمام دلایل غذا خوردنتان را بدانید؛ آیا غذایی را می‌خورید به این دلیل که استرس دارید؟ آیا علت غذا خوردنتان این است که به احساس بهتری می‌رسید؟ خیلی وقت‌ها ممکن است اصلاً گرسنه نباشید و اشتهای غیرواقعی‌تان، دلیل پنهان دیگری داشته باشد.


6. با طب فشاری، اشتهایتان را کنترل کنید
یکی از بهترین راه‌های کاهش وزن استفاده از طب فشاری است. طب فشاری، تکنیکی مجاز است که از آن برای کنترل هوس‌های غذایی‌تان هم می‌توانید استفاده کنید. هر وقت هوس کردید چیزی بخورید، نقاط مشخصی را در صورت و بدنتان (مثلاً گوشه‌ی چشم‌ها و زیر استخوان ترقوه) فشار دهید تا پیامی آرام‌کننده به مغزتان بفرستید که کمکتان می‌کند بیشتر فکر کنید و انتخاب‌های بهتری داشته باشید. وقتی این کار را می‌کنید، می‌توانید احساس کنید که اشتهایتان خیلی کمتر یا حتی برطرف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha