انتصاب نخستین مدیر کل زن تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در 40 سال گذشته سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بزرگ‌ترین و حاکمیتی‌ترین وزارتخانه اجتماعی دولت است وزارتخانه‌ای که با سالمندان، معلولان، از سوی دیگر با 42 میلیون و سیصدهزار نفر جامعه هدفی که 6 میلیون مستمری بگیر تأمین اجتماعی که حداقل حقوق بگیر هستند و از طرف دیگر با 36 میلیون و 300 هزار نفر بیمه شدگان سر و کار دارد.

سلامت نیوز: سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بزرگ‌ترین و حاکمیتی‌ترین وزارتخانه اجتماعی دولت است وزارتخانه‌ای که با سالمندان، معلولان، از سوی دیگر با 42 میلیون و سیصدهزار نفر جامعه هدفی که 6 میلیون مستمری بگیر تأمین اجتماعی که حداقل حقوق بگیر هستند و از طرف دیگر با 36 میلیون و 300 هزار نفر بیمه شدگان سر و کار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ،جامعه هدف این وزارتخانه چنین افرادی هستند افراد زحمتکش، افرادی که در ارزش افزوده تولید، بهره‌وری و بالندگی کشور نقش آفرینی می‌کنند. در محیط‌های کاری این عزیزان هستند که با کارفرمایی مدیران بنگاه‌های اقتصادی چرخه اقتصاد، تولید و کالاهای داخل کشور را رقم می‌زنند. در چنین وزارتخانه‌ای با این وسعت استراتژیک‌ترین معاونت وزارتخانه معاونت روابط کار است، بنابراین انتصاب آقای شاکرمی انتصاب بجایی بود.


انوشیروان محسنی بندپی اظهار داشت: آقای شاکرمی شرایطی را در استان تهران فراهم کردند که 226 هزار کارگاه تولیدی و واحد صنفی در این استان مشغول به کار هستند که از این تعداد 17 هزار کارگاه‌های تولیدی هستند که این سه جانبه‌گرایی را با تعامل، هماهنگی و همکاری این شرایط ایده آل را برای استان تهران فراهم کردند. کار در استان تهران در هر بعدی کار سختی است چراکه اگر سرریز تمام مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جاهای دیگر کشور را به‌صورت مصداقی داریم اما در تهران به‌صورت انبوه وجود دارد. اگر حاشیه نشینی در کل کشور بین 11 تا 15 میلیون است؛ اما در تهران بیش از 2 تا 3 میلیون است که این نشان می‌دهد مدیریت استان تهران در هر مدیریت استراتژیک مطرح است. وی افزود: وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در منشور راهبرد این وزارتخانه 5 تا 6 محور کلیدی را مطرح کردند که نخستین محور آن شایسته‌سالاری است انتصاب آقای شاکرمی برای معاونت روابط اداره کار وزارتخانه در همین راستاست.


منشور دوم این است که از مدیران زن برای تصدی پست‌ها استفاده کنند و این نهضت هم ادامه دارد چراکه نیمی از جمعیت کشور زنان هستند و نشان دادند در عرصه مدیریت چیزی کم ندارند، در همین راستا خانم رضایی به‌عنوان مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران منصوب شدند. منشور سوم شفافیت بود که اجرایی شد. تمام بنگاه‌های اقتصادی متعلق به این وزارتخانه حاصل دسترنج کارگران است، بنابراین تمام افرادی که در هیأت مدیره‌ها هستند باید اسامی‌شان منتشر شود و تمام مدیران پروازی به‌دلیل عدم لمس مشکلات از نزدیک در سیستم این وزارتخانه جایگاهی نخواهند داشت. وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم برای جامعه هدف‌مان امانت دارهای خوبی باشیم.
پروانه رضایى بختیاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعى استان تهران نیز گفت: ما یک مجموعه هستیم اگر موفقیت هست برای یک نفر نیست و نتیجه یک کار گروهی منجر به موفقیت می‌شود، بنابراین باید به همکاران خود اگر احیاناً ضعیف‌تر هستند، توجه کنیم. با برطرف کردن نقص‌ها حلقه موفقیت را محکم‌تر کنیم.رضایی بختیاری اذعان داشت:20 درصد از شکایت کشور در استان تهران رسیدگی می‌شود و هر کارشناسی تقریباً دو برابر کارشناسان دیگر کار می‌کند و بعضاً به
6 پرونده در روز رسیدگی می‌کنند و این یعنی کار چندین برابر همکارانمان در استان تهران، از همکارانم انتظار دارم با همان دقت و هوشیاری به روند کارشان ادامه دهند تا بتوانیم در جهت کاهش شکایات اقدامات مؤثری انجام دهیم.
وی افزود: از تشکلات کارفرمایی و کارگری خواهش می‌کنم اختلاف کارگری تا جای ممکن کم شود، شکایات کم شود و موضوعات با توافق‌ها حل شود و این به مصلحت همه ماست و به مصلحت استان تهران و تشکل‌های کارگری وکارفرمایی است؛ البته که تهران با توجه به جمعیت، پیچیدگی و هزینه بالای زندگی در آن حجم شکایت و تعداد پرونده‌هایش بیشتر است، اما در هر صورت باید برای کاهش ورودی پرونده‌ها فکری کنیم.


رضایی ادامه داد: هر 4 موضوع بر تعاون و اشتغال تأثیر دارد، تنظیم روابط کار بر روند اشتغال مؤثر است اگر تعاون خوب کارکند بر روند اشتغال مؤثر است، نگاه درست در امور اجتماعی بر روند اشتغال مؤثر است و همه اینها در یک مجموعه به اشتغال کمک می‌کنند، مصلحت ما با توجه به نوسانات اقتصادی و شرایط فعلی‌مان در این است که همه ما در یک راستا قدم برداریم تا تولید و صنعت حالت بهتری بگیرد تا وقتی از اشتغال و نیروی کار صحبت می‌کنیم بتوانیم مؤثرتر کار کنیم.


پروانه رضایی که نخستین مدیر کل زن استان تهران است که در 40 سال گذشته برای نخستین بار به‌عنوان مدیرکل این اداره منصوب شده، اظهار کرد: قطعاً زنان دیگر در استان تهران در کارشان خوب کار کردند تا زمینه اعتماد به یک زن در پست مدیریتی فراهم شد، از تمام همکاران و دوستان که در این چند روز با ارسال گل نسبت به من لطف داشتند خواهش می‌کنم به‌جای ارسال گل هزینه آن را به‌شماره حساب انجمن حمایت از زندانیان واریز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha