معاون اداره کل بهداشت و درمان سازمان زندان ها گفت: متادون درمانی در زندان های کشور ادامه دارد به طوری که در سال جاری 50 تا 60 هزار زندانی تحت درمان اعتیاد قرار دارند.

60 هزار زندانی تحت درمان اعتیاد هستند

سلامت نیوز:  معاون اداره کل بهداشت و درمان سازمان زندان ها گفت: متادون درمانی در زندان های کشور ادامه دارد به طوری که در سال جاری 50 تا 60 هزار زندانی تحت درمان اعتیاد قرار دارند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایرنا،اسحاق ابراهیمی روز چهارشنبه  در پاسخ به اینکه در حال حاضر چه تعداد زندانی در زندان های کشور تحت پوشش متادون درمانی قرار دارند، گفت: متادون درمانی در زندان های کشور ادامه دارد و در سال جاری، 50 الی 60 هزار زندانی را تحت درمان اعتیاد داریم.


وی همچنین در پاسخ به این سوال که چه تعداد زندانی موفق به ترک اعتیاد شده اند، گفت: آنچه به عنوان ترک اعتیاد به ذهن متبادر می شود، در بین همکاران ما به عنوان سم زدایی مطرح است. مردم به اینکه شخص دیگر مواد مصرف نکند، ترک اعتیاد می گویند ولی فقط مصرف نکردن مواد مهم نیست. ما معتقدیم زمانی که فرد وابستگی روانی خود را علاوه بر وابستگی جسمی به مواد مخدر قطع کند، می توان گفت شخص مواد مخدر را ترک کرده است که البته به خدمات روانشناسی و مشاوره مرتب و مستمر احتیاج دارد.
ابراهیمی تصریح کرد: سالانه 100 هزار زندانی از مواد مخدر دیتاکس یا سم زدایی می شوند و مواد مخدر را کنار می گذارند اما آنچه اهمیت دارد، ماندن روی درمان و ادامه زمان عدم مصرف است.


معاون اداره کل بهداشت و درمان سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: بر اساس آخرین آمایش انجام شده، بالای 57 درصد ورودی به زندان ها، سابقه سوءمصرف مواد مخدر دارند. یعنی بیش از نیمی از کسانی که وارد زندان ها می شوند، سابقه سوءمصرف مواد مخدر را ذکر می کنند.
ابراهیمی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد زندانی مبتلا به ویروس HIV در زندان های کشور وجود دارد، اظهار داشت: در سال جاری حدود 60 هزار مورد مشاوره به زندانیان دارای سابقه رفتارهای پرخطر ارائه شده است.


این مقام مسئول در سازمان زندان ها اضافه کرد: آمارهای جمع آوری شده توسط پایگاه های دیده ور نشان می دهد تعداد زندانیانی که به کلینیک های مربوطه در زندان ها مراجعه می کنند، زیاد است. البته تعداد زندانیان مبتلا به ویروس HIV در زندان های مختلف با توجه به وضعیت استان متفاوت است.
معاون اداره کل بهداشت و درمان سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور درباره آخرین وضعیت بدهی های سازمان زندان ها به بیمارستان ها نیز اظهار داشت: منتظر کمک دولت در این زمینه هستیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha