جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2596

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بیماری میكروبی تولارمی در خاش و سراوان تاكنون منجر به مرگ 8 نفر و بستری شدن 21 نفر شده است اما با آماده باش نیروهای بهداشتی بیماری تحت كنترل است.

بیماری میكروبی تولارمی در خاش جان 8 نفر را گرفت

به گزارش سلامت نیوز، حسین‌علی شهریاری در گفت و گو با فارس، افزود: بررسی‌های اولیه در مورد بیماری كه منجر به مرگ ناگهانی تعدادی از روستانشینان ساكن منطقه بین خاش و سراوان شده است نشان می‌دهد این بیماری نوعی بیماری میكروبی به نام تولارمی است كه بیماری مشترك بین انسان و دام است.
وی اضافه كرد: مواردی از تلف شدن بز در روستایی كه این بیماری در آن دیده شده است نیز دیده شده است با این حال هنوز نتایج آزمایشهای نمونه برداری این بیماری به دست نیامده است.
شهریاری گفت: روز چهارشنبه كه این بیماری در روستای بین خاش و سراوان دیده شد 8 نفر كشته و 18 نفر بیمار تشخیص داده شدند ولی روز پنجشنبه سه بیمار دیگر نیز مشاهده شد كه بلافاصله بستری شدند.
وی افزود: بیماری تولارمی از طریق مواد خوراكی، تماس با حیوان آلوده و ادرار و مدفوع منتقل می‌شود و مسئولان بهداشتی محلی اكنون كل منطقه مشكوك را تحت مراقبت دارند و ضمن جلوگیری از شیوع بیماری هر فرد مشكوك را تحت درمان دارویی قرار می‌دهند.
نماینده زاهدان گفت: سالهاست كه نمونه‌ای از این بیماری در كشور دیده نشده است اما این بیماری دارو دارد و قابل درمان است با این حال افرادی كه بر اثر این بیماری طی 24 ساعت جان خود را از دست دادند احتمالا به علت مراجعه دیرهنگام به پزشك و با توجه به اینكه احتمال می‌دادند این بیماری یك سرماخوردگی ساده است فوت كرده‌اند.
شهریاری افزود: علایم این بیماری تب، سرفه، گلودرد و سردرد است و ممكن است با سرماخوردگی، فرانژیت، تنگی نفس یا طاعون تنفسی اشتباه گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha