دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین المللی جراحی های کم تهاجمی و درون بین ایران، گفت: در حال حاضر حدود نیمی از جراحی های پایه مانند کیسه صفرا و آپاندیس در کشور، با لاپاراسکوپی انجام می شود.

انجام ۵۰ درصد جراحی های پایه در ایران با لاپاراسکوپی

سلامت نیوز:دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین المللی جراحی های کم تهاجمی و درون بین ایران، گفت: در حال حاضر حدود نیمی از جراحی های پایه مانند کیسه صفرا و آپاندیس در کشور، با لاپاراسکوپی انجام می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از   مهر، محمد طالب پور، در مراسم افتتاحیه چهاردهمین کنگره بین المللی جراحی های کم تهاجمی و درون بین ایران که در سالن پروفسور عدل بیمارستان سینا در حال برگزاری است، افزود: استفاده از روش لاپاراسکوپی در اعمال جراحی پیشرفته کمتر از ۱۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۵ سال است که طلسم استفاده از لاپاراسکوپی در ایران شکسته شده است، گفت: نزدیک به ۲۵ سال از انجام اعمال لاپاراسکوپی در ایران می گذارد که در ۱۰ سال اول به کندی مورد پذیرش قرار می گرفت و علت اصلی گسترش آن در ایران رضایت مردم از اینگونه اعمال جراحی و کاهش عفونت ها و دردها است.

طالب پور با اشاره به اینکه حدود ۸۵ درصد عمل جراحی معده در ژاپن به روش لاپاراسکوپی انجام می شود، گفت: افزایش اعمال جراحی با اطلاع رسانی بیشتر و تربیت فلوشیپ این حوزه، دست یافتنی است.

وی اظهار داشت که در حال حاضر پنج دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران، شیراز، اصفهان و مشهد در حال تربیت نیروهای فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته هستند.

طالب پور ادامه داد: در حال حاضر این تعداد دانشگاه علوم پزشکی در سال بین ۱۵ تا ۲۰ نفر پذیرش دارند.

وی به کمبود نیروهای فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته اشاره کرد و گفت: سالانه به بیش از ۱۰۰ فلوشیپ لاپاراسکوپی در کشور نیاز داریم که فقط بین ۱۵ تا ۲۰ نفر سالانه پذیرش داریم.

چهاردهمین کنگره بین المللی جراحی های کم تهاجمی و درون بین ایران تا ۱۶ آذر در بیمارستان سینا در حال برگزاری است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha