سلامت نیوز :مشاور وزیر بهداشت و رییس دانشکده طب سنتی، تبیین جایگاه طب سنتی در نظام سلامت را از برنامه های امسال وزارت بهداشت اعلام کرد.
دکتر شمس، معاون غذا و دارو و رییس دانشكده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به دنبال آن هستیم با كارآزمایی، تئوری های طب سنتی را به مرحله عمل دربیاوریم زیرا دانشجویان ما در حال گذراندن پایان نامه هستند و ما نیز شعار جهاد اقتصادی را در بخش تولیدات دارویی و فرآورده های طب سنتی هدف قرار داده ایم و امیدواریم جایگاه طب سنتی را در نظام سلامت مشخص، معین و تبیین كنیم.
دكتر شمس برنامه معاونت غذا و داروی دانشگاه را نیز در سال جدید اعلام كرد و گفت: ما می خواهیم بازرسی و نظارت بر غذا و دارو را موثرتر و كاراتر از گذشته پیگیری كنیم تا محصولات با امنیت و ایمنی كامل در اختیار مردم قرارگیرد.
وی افزود: در بعد از انقلاب توفیقات بسیار خوبی در بعضی از عرصه ها به ویژه عرصه پزشكی داشتیم بطوری كه در قبل انقلاب تعداد زیادی پزشك و كادر درمانگر از كشورهای دیگر به ایران می آمدند كه تسلط، تبحر و تجربه كافی نداشتند و بسیاری از بیماران نیز برای درمان خود به كشورهای خارجی سفر می كردند اما امروز می بینیم كه ایران ما نه تنها در این عرصه خودكفا شده بلكه آمادگی پذیرش بیماران خارجی را نیز دارد.
مشاور وزیر بهداشت در ادامه ابراز امیدواری كرد باعملیاتی كردن شعارارزشمند، عمیق و كارسازی كه مقام معظم رهبری برای امسال تعیین كردند  درعرصه سلامت گامهای اساسی برداشته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha