اگر شما هم از آن دست دانش‌آموزانی هستید که درس‌ها را روی‌هم تلنبار کرده‌اید و آنرا برای شب امتحان گذاشته‌اید، حتماً شکلات تلخ بخورید تا حافظه‌تان تقویت شود.

دانش‌آموزان شب امتحان را چگونه سپری کنند؟

سلامت نیوز:اگر شما هم از آن دست دانش‌آموزانی هستید که درس‌ها را روی‌هم تلنبار کرده‌اید و آنرا برای شب امتحان گذاشته‌اید، حتماً شکلات تلخ بخورید تا حافظه‌تان تقویت شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، اگر از آن دست دانش‌آموزانی هستید که همه درس‌ها را برای شب امتحان گذاشتید بهتر است یک راه میان‌بر را یاد بگیرید، یعنی ابتدا به سراغ درس‌هایی بروید که می‌دانید زودتر آن‌ها را یاد می‌گیرید و برای درس‌های مشکل اصلاً وقت نگذارید.

البته برای شما چند  توصیه خوشمزه داریم: اول آنکه سعی کنید مواد مغذی بخورید تا مغزتان تقویت شود. البته اشتباه نکنید منظورمان مواد مغزی چیپس و پفک نیست بلکه منظورمان تخم‌مرغ و چند بادام و پسته است. البته می‌گویند شکلات تلخ نیز می‌تواند کارایی ذهنتان را بالا ببرد.

اگر احساس کردید کم‌کم خواب به چشمانتان در حال هجوم آوردن است سعی کنید یک دوش آب سرد بگیرید. تلاش کنید شب امتحان غذای سنگین نخورید. به تبلیغات تلویزیون هم توجه نکنید خوردن آدامس حواستان را پرت می‌کند و سبب می‌شود چیزی را که مطالعه کرده‌اید زود فراموش کنید.

یک نوشیدنی خنک به شما کمک می‌کند که حسابی سرحال شوید. تلاش کنید حس امتحان را برای خودتان تداعی کنید، در آن ‌وقت دیگر هیچ بهانه‌ای ندارید که از جا بلند شوید.

صبح قبل از رفتن به سر امتحان حتماً صبحانه‌تان را کامل و مفصل بخورید و قبل از آزمون آب کافی بنوشید. اگر خوابتان می‌آید به‌جای چای حتماً قهوه بخورید و بعد سر جلسه امتحان بروید.

فکر نوشیدنی‌های انرژی‌زا را از سرتان بیرون کنید، زیرا این نوشیدنی‌ها سبب افزایش استرس و اضطراب می‌شوند و نه تنها شما را سرحال‌تر نمی‌کند بلکه ضربان قلبتان افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha