شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 259764

کنسین‌های اورژانس ۱۱۵ لوشان که برای درمان بیمار اعزام شده بودند، توسط همراهان بیمار مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

ضرب و شتم تکنسین های اورژانس لوشان

سلامت نیوز: تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ لوشان که برای درمان بیمار اعزام شده بودند، توسط همراهان بیمار مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، «پیمان اسدی» رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان با اعلام این خبر، گفت: تکنسین های ۱۱۵ لوشان که برای خدمت‌رسانی به زن ۶۵ ساله‌ای اعزام شده بودند، ضمن ارایه خدمت در زمان کمتر از ۸ دقیقه، در کمال ناباوری مورد تهاجم و ضرب شتم همراهان بیمار قرار گرفتند.

وی افزود: نیروهای اورژانس پس از بررسی وضعیت بیمار دریافتند وی فاقد علایم حیاتی است،‌ و بلافاصله احیای قلبی ریوی را برای بیمار آغاز کردند که در حال انتقال بیمار به آمبولانس، در کمال ناباوری توسط همراهان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ پس از این اتفاق نیز دست از خدمت برنداشتند و بیمار را به داخل آمبولانس انتقال داده و ضمن انجام اقدامات پیش‌بیمارستانی وی را به بیمارستان ۳۱ خرداد منجیل انتقال دادند. به‌دنبال وقوع این حادثه یکی از تکنسین‌های اورژانس از ناحیه صورت دچار مصدومیت شد و آمبولانس اورژانس نیز آسیب دید.

اسدی، تصریح کرد: اولویت پرسنل فوریت‌های پزشکی نجات جان مردم و خدمت‌رسانی به مصدومان و بیماران است. در این زمینه، ایجاد حس همدلی، صبر، خویشتن‌داری و احترام متقابل میان بیمار و همراهان وی با کادر درمان، از راهبردهای اورژانس گیلان است. اما متأسفانه تکرار این گونه حوادث می‌تواند بسیار نگران‌کننده باشد.

وی، یادآور شد: تکنسین‌های اورژانس در دشوارترین شرایط آب و هوایی، به صورت ۲۴ ساعته و حتی در تعطیلات در حال خدمت‌رسانی بوده و در خط مقدم جبهه درمان هستند و ایجاد چنین برخوردهایی علاوه‌بر هتک حرمت، می‌تواند میزان توان و کارآیی کادر اورژانس را در ارایه خدمات موثر کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha