شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳

مرد آتش‌افروزی که صرفا برای خوش‌گذرانی و تفریح مردم را در پارک‌ها و فضاهای سبز در مناطق جنوب شهر تهران آتش می‌زد، دستگیر شد.

معتادان را برای تفریح آتش می‌زدم

سلامت نیوز: مرد آتش‌افروزی که صرفا برای خوش‌گذرانی و تفریح مردم را در پارک‌ها و فضاهای سبز در مناطق جنوب شهر تهران آتش می‌زد، دستگیر شد.

به گزارش سلامت نیوز،  روزنامه شرق نوشت: «در پی انتشار تصاویر مختلف در فضای مجازی که در آنها جوانی حدودا ۳۰ساله حین استراحت‌ کردن افراد در فضاهای سبز شهر تهران اقدام به آتش‌زدن آنها کرده بود، بررسی موضوع با دستور سردار حسین رحیمی، رئیس‌ پلیس پایتخت، به‌ صورت ویژه در دستور کار پلیس‌های تخصصی قرار گرفت.

هم‌زمان با آغاز تحقیقات پلیسی، تماس‌های متعدد با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار و پیام‌های متعددی در فضای مجازی از سوی تعداد زیادی از شهروندان تهرانی گذاشته شد که در آن ضمن معرفی یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه ارتکاب جرائم مختلف، درخواست دستگیری سریع این شخص را از پلیس داشتند.

با شناسایی «مهدی. ع» (۳۳ساله) به عنوان فرد آتش‌افروز، متهم از سوی تیم عملیاتی پلیس پیشگیری در مخفیگاهش دستگیر شد و برای ادامه تحقیقات در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. در همان تحقیقات اولیه، دو دوست مهدی که او را در ارتکاب جرائمش همراهی کرده بودند، نیز به نام‌های اکبر ( ۲۱ساله) و محمود (۱۸ساله) شناسایی و دستگیر شدند.

بررسی سوابق «مهدی. ع» نشان داد او از مجرمان سابقه‌دار در زمینه قدرت‌نمایی و آزار و اذیت به‌ویژه آزار و اذیت جنسی است که پیش از این بارها دستگیر و روانه زندان شده است. بررسی پرونده جرائم این متهم حکایت از آن داشت که وی اولین‌ بار در تهران در سال ۱۳۸۵ به اتهام ضرب و جرح عمدی دستگیر و روانه زندان شده و در ادامه مجددا در سال ۱۳۸۵ به اتهام «ضرب و جرح عمدی»، سال ۱۳۸۶ به اتهام «سرقت»، سال ۱۳۸۷ به اتهام «تخریب و قدرت‌نمایی با چاقو و ورود به عنف به منزل»، سال ۱۳۷۹ به اتهام «سرقت مقرون به آزار و اذیت»، سال ۱۳۸۹ به اتهام «جرح عمدی»، سال ۱۳۹۵ به اتهام «سرقت مقرون به آزار»، سال ۱۳۹۶ به اتهام «ضرب و جرح و سرقت مقرون به آزار» و نهایتا آخرین‌ بار به اتهام «تخریب عمومی و اخلال در نظم و آرامش عمومی» دستگیر و روانه زندان شده است.

با آغاز تحقیقات از متهم و انتشار خبر اولیه دستگیری متهم، یکی از شهروندان با مراجعه به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با طرح شکایت از متهم گفت «مهدی. ع» به قصد قدرت‌نمایی و انتقام‌گیری، او را به همراه دو نفر دیگر به بیابان‌های اتوبان تهران - قم منتقل و در آنجا با تهدید چاقو وی را آزار و اذیت کرده است. شاکی پرونده اخیر در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: مهدی در زمان آزار و اذیت اقدام به فیلمبرداری و تصاویر آن را بین تعدادی از افراد محل منتشر کرده است. سردار علیرضا لطفی، رئیس‌پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: متهم با قرار قانونی صادره از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرائم ارتکابی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

متهم در گفت‌وگویی کوتاه درباره جزئیات واقعه توضیحاتی داده و ادعاهایی را مطرح کرده که البته به اثبات نرسیده است.

‌چرا مردم را در پارک‌ها آتش می‌زدی؟

این ماجرا مربوط به ٩ سال پیش است. من به تعدادی معتاد پول دادم و برای آنها لباس گرفتم. آنها لباس‌ها را می‌پوشیدند و در پارک می‌خوابیدند، من هم مقدار کمی بنزین روی آنها می‌ریختم و آتش می‌زدم.

‌انگیزه‌ات از این کار چه بود؟

هدفم از این کار تفریح و خنداندن دیگران بود.

‌چرا همدستانت از این وقایع فیلم‌برداری می‌کردند؟

من این کار را به تنهایی انجام می‌دادم و مردمی که داخل پارک بودند، از این ماجرا فیلم‌برداری می‌کردند. من اصلا از ماجرای فیلم‌برداری خبری ندارم.

‌اگر ماجرا مربوط به ۹ سال پیش است، چرا فیلم‌ها تازه منتشر شده است؟

چند ماه قبل دو نفر از بچه‌های محل گفتند پیرمردی نقشه شومی در سر دارد و از من خواستند که با او برخورد کنم. من هم سراغ پیرمرد رفتم و به همراه همان دو پسر او را به سمت بهشت‌ زهرا بردم. من فقط یک سیلی به او زدم اما ظاهرا بچه‌ها از او انتقام گرفته بودند. او از من شکایت کرد و من هم متواری بودم تا این که حدود ١٠ روز قبل بازداشت شدم. پیرمرد شاکی از من کینه به دل گرفت و فیلم‌هایم را منتشر کرد.

‌این پیرمرد به اتهام تجاوز و آدم‌ربایی از تو شکایت کرده است.

من فقط به او سیلی زدم.

‌فکر نمی‌کردی ممکن است در این آتش‌افروزی‌ها کسی صدمه جدی ببیند؟

من بابت آتش‌زدن معتادان به آنها پول می‌دادم و آنها هم سریع از سوی دو نفر خاموش می‌شدند.

‌تو با یکی از دوستانت هم همین کار را کرده‌ای و فیلم آن منتشر شده است.

شش ماه قبل یکی از دوستانم را داخل سطل آشغال انداختم که این موضوع هم از روی شوخی بود و بعد از آن هم پلیس امنیت به سراغم آمد و من از او معذرت‌خواهی کردم و حتی به او مبلغی هم پول دادم. فیلمی از معذرت‌خواهی‌ام را هم در اینستاگرام منتشر کردم.

‌سابقه فرار از مدرسه و حیوان‌آزاری هم داری؟

من تا پنجم دبستان درس خواندم. حیوانات را هم خیلی دوست دارم.

‌ازدواج کرده‌ای؟

در ١٨سالگی ازدواج کردم اما بچه ندارم.

‌چند سابقه کیفری داری؟

یادم نمی‌آید در کل چند سال به خاطر جرائمم زندان بودم اما چند سال قبل به دلیل زورگیری به ١٠ سال حبس محکوم و بعد از پنج سال حبس با سند آزاد شدم. در زندان متنبه شدم و واقعا از کارهایی که انجام دادم، پشیمان شدم.

‌در خانواده‌ات فرد دیگری هم اهل خلاف هست؟

دو برادرم از متهمان سطح یک هستند ولی من سطح دو هستم آن هم به دلیل سوابقم.

‌شغل اصلی‌ات چیست؟

شغلم ضایعات آهن است و با خودروی وانت پراید برادرم کار می‌کنم.

‌الان درباره جرائمت چه فکری می‌کنی؟

از کاری که کرده‌ام پشیمانم و اگر آزاد شوم، به شهرستان می‌روم و دور خلاف را خط می‌کشم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha