وزیر کشور درباره آسیب‌های ناشی از ازدواج سفید در کشور هشدار داد و از دستگاه‌ها خواست تا در این زمینه کار مطالعاتی دقیق انجام دهند.

هشدار وزیر کشور درباره آسیب‌های ازدواج سفید در کشور

سلامت نیوز:  وزیر کشور درباره آسیب‌های ناشی از ازدواج سفید در کشور هشدار داد و از دستگاه‌ها خواست تا در این زمینه کار مطالعاتی دقیق انجام دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در یکصدودهمین جلسه شورای اجتماعی کشور گفت: در جلسه امروز پروانه مافی، نماینده فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی درباره قانون تسهیل ازدواج مواردی را مطرح کرد. این قانون تصویب شده است و ظرفیت های خوبی دارد اما در عمل اتفاق ویژه‌ای رخ نداده است. باید گزارشی از اقدامات دستگاه‌ها در این زمینه ارائه شود و اگر لازم شد اصلاح هم انجام شود.

وی درباره آسیب اجتماعی ازدواج سفید نیز گفت: شورای اجتماعی باید دستگاه‌ها را موظف کند روی این موضوع مطالعه دقیقی داشته باشند و تصمیماتی که می‌خواهیم بگیریم بر اساس یک مطالعه علمی باشد.

رحمانی فضلی ادامه داد: کار شورا و ستاد اجتماعی همین است که هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها است و در جلسات اول نیز ما یک موضوع برای آسیب‌های مختلف اجتماعی انجام دادیم و دستگاه‌های اصلی، معین و همراه مشخص شدند. توقع این است دستگاه‌های مسئول در زمینه جلب همکاری و افزایش کارایی اقدام کنند.

رحمانی فضلی درباره مشاوره قبل از ازدواج گفت: برای خود ما هم ابهام است که این مشاوره اجباری است یا خیر. در عمل این موضوع با جدیت پیگیری نمی‌شود.

وزیر کشور درباره خیرین ازدواج اظهار کرد: در برخی استان‌ها این خیرین هستند و اگر بتوانیم یک شبکه ملی خیرین ازدواج و خانواده داشته باشیم قطعا برای حل مشکلات موثر خواهد .

وزیر کشور درباره حاشیه‌نشینی نیز گفت: موضوع حاشیه‌نشینی و باز آفرینی بافت‌های قدیمی موضوع مهمی است اما در روند حل موضوع حاشیه نشینی پیشرفت مناسبی نداشته است البته این بجز مواردی است که دستگاه‌های مختلف خودشان راسا عمل می‌کنند، بسیج وزارت بهداشت، دستگاه‌های فرهنگی و نیروی انتظامی اقداماتی انجام داده‌اند. از مجموعه کارگروه باز آفرینی که متولی آن وزارت راه و مسکن است انتطار می‌رود در یک برنامه مشخص محلاتی را که می‌خواهد در آن اقداماتی انجام دهد را مشخص کند و اگر دستگاه‌های دیگر همکاری نداشتند یا ضعف همکاری داشتند گزارش آن را بدهند.

وزیر کشور گفت: توقع این است در جلسه بعدی که خدمت مقام معظم رهبری و سران قوا هستیم موضوع حاشیه‌نشینی را بررسی کنیم و از اکنون باید آمادگی ارائه گزارش را داشته باشیم.د، ما مدیون پیگیری‌ها و ارشادات رهبری هستیم که با دقت روند را پیگیری خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha