سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 25983
سلامت نیوز :متخصصان علوم پزشكی در آمریكا دریافته‌اند كه نوعی داروی قلب می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را كاهش دهد.

به گزارش ایسنا، این متخصصان در مطالعات خود متوجه شده‌اند مردانی كه از داروی قلبی موسوم به «digoxin» استفاده می‌كنند 24 درصد كمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند. داروی «digoxin» از گیاه گل انگشتانه گرفته می‌شود كه این گیاه قرن‌ها است در زمینه دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد و چندین دهه است كه از سوی پزشكان و طبیبان برای درمان نارسایی قلبی و مشكلات ضربان قلب تجویز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این دارو همچنین جزو 3000 دارویی است كه گروه متخصصان دارویی دانشگاه جان هاپكینز توانایی آن را برای مقابله با رشد سلول‌های سرطانی پروستات مورد ارزیابی قرار داده‌اند.

سرطان پروستات نوعی بیماری است که در آن سلول‌های بدخیم از بافت‌های پروستات نشات می‌گیرند و به طور نامنظم و فزاینده‌ای تکثیر شده و منجر به افزایش حجم در هر یک از اجزای سلولی غده پروستات می‌شود.

به گزارش ایسنا، سرطان پروستات دومین سرطان شایع بعد از سرطان ریه در میان مردان است. اطلاعات آماری و علائم بالینی میزان مرگ و میر ناشی از سرطان پروستات مبین سه طیف گسترده روند رشد این بیماری است.

سرطان پروستات ممكن است دارای رشد آهسته بوده و زمانی طولانی تا بروز علائم بالینی آن طول بكشد. در مواردی دیگر تومور به سرعت رشد کرده و تهاجم تومور به بافت‌های دیگر اتفاق می‌افتد. در چنین مواردی مدت فاصله زمانی بین شروع بیماری و گسترش دامنه آن بسیار کوتاه است. بین این دو طیف رشد، تومورهایی وجود دارند که سرعت روند رشد آنها در حد متوسطی است. این سرطان ممکن است علامت خاصی نداشته باشد. علایم انسدادی معمولا زودتر بروز می‌کند و شامل تکرر ادرار، احتباس ادرار، کاهش قطر و فشار جریان ادرار و قطره قطره شدن انتهای ادرار هستند.

بنا براین گزارش، علت بروز این سرطان هنوز مشخص نیست اما زمینه ژنتیکی، عوامل هورمونی، رژیم غذایی، عوامل شیمیایی سرطان زا، تماس با بطری‌های حاوی کادمیوم و ویروس‌ها می‌توانند در بروز سرطان پروستات موثر باشند.

جزئیات این تحقیق در مجله كانسر دیسكاوری به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha