سلامت نیوز :مدیركل مركز سلامت، خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: سند سلامت باروری نوجوانان و جوانان، امسال تدوین و اجرا می شود.
 
محمداسماعیل مطلق در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از تدوین این سند، مواد آن ابتدا به صورت آزمایشی در برخی از دانشگاه های علوم پزشكی اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: اجرای برنامه سلامت زنان میانسال از دیگر برنامه های وزارت بهداشت در سال جاری است كه در 15 دانشگاه علوم پزشكی كشور اجرایی می شود.
مدیركل مركز سلامت، خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، خاطرنشان كرد: همچنین امسال برنامه شیوه زندگی سالم در سالمندان در سراسر كشور اجرا خواهد شد.
مطلق، اجرای برنامه آموزش های قبل از ازدواج، پس از ازدواج، قبل از بارداری و زمان بارداری را در سراسر كشور از دیگر برنامه های وزارت بهداشت در سال جاری برشمرد و گفت: این آموزش ها پیش از این ناقص بود اما برنامه فعلی تمام مباحث ازدواج از جمله موضوع های عاطفی، پیشگیری از بارداری و فرزندداری را دربرمی گیرد.
وی یادآور شد: همچنین وزارت بهداشت در سال جاری تمام تلاش خود را بكار می گیرد تا مرگ مادران را از رقم 23 مرگ در هر یكصد هزار تولد زنده به كمتر از 20 رسانده و مرگ كودكان را نیز از 20 مرگ در هر یكصد هزار تولد زنده به 15 مورد برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha