سلامت نیوز :معاون مركز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: بیماری حصبه با آموزش‌های لازم به مردم تا حدود زیادی كنترل شده است چرا كه آنان استفاده صحیح از غذاها و ضدعفونی كردن سبزیجات را آموخته‌اند.


دكتر محمود نبوی در گفت وگو با ایسنا، افزود: سالانه 20 تا 30 هزار نفر به بیماری حصبه مبتلا می‌شدند اما در حال حاضر این آمار به زیر هزار نفر رسیده است و این افراد نیز بیشتر در استان‌های مرزی زندگی می‌كنند.

وی با اشاره به بیماریهای دیفتری و كزاز اظهار كرد: این بیماریها با واكسیناسیون كنترل شده‌اند به گونه‌ای كه تعداد مبتلایان به آن‌ها بسیار كاهش پیدا كرده‌است.

معاون مركز مدیریت بیماریهای واگیر با بیان اینكه كنترل بیماریهای مشترك بین انسان و دام مشكل‌تر از بیماریهای مخصوص به انسان است، گفت: ابتلا به این بیماریها نیز كاهش یافته است البته برخی از بیماریهای مشترك بین انسان و دام مانند سل، مزمن هستند و آمار ابتلا به آنها به تدریج كاهش یافته است چون میكروب سل در بدن برخی از افراد پس از 50 سال فعال می‌شود.

نبوی در پایان اظهار كرد: در دهه 30 آمار ابتلا به سل، 90 در 100 هزار نفر بود اما این آمار در حال حاضر به 13 در 100 هزار نفر كاهش یافته است البته امكان دارد آمار مبتلایان به سل در سالهای اخیر كمتر نیز شده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha