سلامت نیوز :رئیس مركز طبی كودكان ایران گفت: حساسیت فصل بهار در كودكانی كه زمینه آلرژی دارند از شدت بیشتری برخوردار است كه بیشتر با علائمی نظیر آبریزش و خارش چشم و بینی، حساسیت در حلق و دهان و در نهایت در ریه، خود را نشان می‌دهد.

علی ربانی در گفت‌وگو با  فارس در خصوص حساسیت فصل بهار در كودكان اظهار داشت: حساسیت بهاره یا "ورنال " نوعی از حساسیت فصلی است كه بیشتر به خاطر گرده‌افشانی گل‌ها اتفاق می‌افتد؛ گرد و خاك و عوامل محیطی نیز در تشدید حساسیت فصلی نقش دارد.

وی گفت: حساسیت فصل بهار در كودكانی كه زمینه آلرژی دارند از شدت بیشتری برخوردار است كه بیشتر با علائمی نظیر آبریزش و خارش چشم و بینی، حساسیت در حلق و دهان و در نهایت در ریه خود را نشان می‌دهد.

رئیس مركز طبی كودكان ایران ادامه داد: آنچه باید در خصوص حساسیت به آن توجه كرد پرهیز از عوامل حساسیت‌زا است از آنجایی كه حساسیت در اعضای مختلف بدن خود را نشان می‌دهد، افرادی كه زمینه ابتلا به حساسیت را دارند باید با مشورت پزشك قبل از اینكه به فصل بهار برسند از داروی آنتی‌هیستامین استفاده كنند.

ربانی افزود: در كودكان حساسیت فصلی می‌تواند به سینه سرایت كند و اگزما، آسم و گرفتگی بینی را به وجود آورد همچنین كودكانی كه از 2 تا 3 ماهگی آلرژی دارند، حساسیت در فصل بهار در آنها بیشتر می‌شود؛ از این رو باید از دادن غذاهایی كه موجب تشدید آلرژی در كودكان می‌شود، پرهیز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha