سلامت نیوز : دبیر اجرایی دومین كنگره اپیدمولوژی دندانپزشكی گفت: افزایش دانشكده‌های دندانپزشكی در كشور به ارتقای سلامت و بهداشت دهان و دندان در جامعه منتهی نشده است.

به گزارش فارس، حسین حصاری در نشست خبری دومین كنگره بهداشت دهان و اپیدمولوژی دندان كه در دانشكده دندانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار شد، اظهار داشت: علم دندانپزشكی با تاسیس نخستین مدرسه دندانسازی در 83 سال قبل در كشور ایجاد شد و ما در این زمینه سابقه بسیار طولانی داریم به طوری كه در 5 سال گذشته از 18 دانشكده دندانپزشكی به 40 دانشكده دندانپزشكی برای آموزش دندانپزشكان تاسیس شده است ولی متاسفانه تاسیس این دانشكده‌ها و افزایش آنها باعث افزایش ارتقای سلامت بهداشت دهان و دندان در افراد جامعه نشده است.

وی افزود: در حال حاضر آموزش بسیار مطلوبی در دانشكده‌های دندانپزشكی شهید بهشتی، دانشگاه تهران و دانشگاه‌های شهرهای شیراز، اصفهان و مشهد ارائه می‌شود ولی باید این آموزش‌ها به ارتقای سلامت مردم در حوزه دهان و دندان منتهی شود.

حصاری تصریح كرد: در حال حاضر گسترش و افزایش دانشكده‌های دندانپزشكی در مقایسه با خدمات ارائه شده به آحاد افراد جامعه در حوزه سلامت بهداشت دهان و دندان همخوانی ندارد و در این راستا باید رشته سلامت دهان و دندانپزشكی اجتماعی كه نقش كلیدی در این زمینه دارد رشد و ارتقاء‌ یابد.

دبیر اجرایی دومین كنگره اپیدمولوژی كشور گفت: رویكرد اصلی برگزاری این كنگره اطلاع‌رسانی به مردم در زمینه پیشگیری و همچنین ارتقای آگاهی دندانپزشكان و اساتید دانشگاه در زمینه‌های سیستم‌های آموزشی مبتنی بر پیشگیری است. زیرا با وجود اینكه اساتید دانشكده‌های دندانپزشكی زحمات بسیاری برای ارائه آموزش تكنیكی و درمانی به دانشجویان دارند ولی حوزه آموزش‌های پیشگیری در این زمینه بسیار محدود است.

حصاری بیان داشت: دومین كنگره بهداشت دهان و اپیدمولوژی دندانی با همكاری دانشكده دندانپزشكی تهران، اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، مركز آموزش و پژوهش سلامت دهان سازمان جهانی بهداشت و انجمن سلامت دهان و دندانپزشكی اجتماعی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: دومین كنگره سلامت دهان و اپیدمولوژی دهان در تاریخ 24 تا 26 فروردین در دانشكده دندانپزشكی تهران با محورهای دندانپزشكی مبتنی بر شواهد، ترك سیگار و روش‌های ارائه شده توسط دندانپزشكان، ارتقای سلامت دندان، دندانپزشكی پیشگیری، سیاستگذاری سلامت مبتنی بر شواهد، پوسیدگی‌شناسی و آموزش دندانپزشكی مبتنی بر شواهد با گرایش سلامت برگزار می‌شود.

حصاری خاطرنشان كرد: 120 مقاله برای این كنگره انتخاب شده است كه از این مقالات بیش از 40 سخنرانی و 50 پوستر با امتیاز مداوم 12 در 4 محور و كارگاه‌های عملی برگزار خواهد شد كه در این راستا 4 نفر از اساتید صاحب نام جهان در حوزه دندانپزشكی از كشورهای آمریكا، فنلاند و كویت در دومین كنگره سلامت دهان و اپیدمولوژی دندان حضور می‌یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha