سلامت نیوز :استادیار گروه آموزشی دانشكده دندانپزشكی دانشگاه تهران گفت: وضعیت بهداشت دهان و دندان نوجوانان تهران مطلوب نیست و روند پوسیدگی دندان آنها مانند پوسیدگی دندان شیری كودكان است.

به گزارش  فارس، رضا یزدانی در نشست خبری دومین كنگره بهداشت دهان و اپیدومولوژی دندان كه در دانشكده دندانپزشكی تهران برگزار شد اظهار داشت: متاسفانه روند پوسیدگی‌های دندانی در نوجوانان همانند پوسیدگی‌ها در دندان‌های شیری نوزادان و كودكان است و این مسئله در سنین بزرگسالی نیز ادامه می‌یابد.

وی افزود: بر اساس بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده در شهر تهران وضعیت بهداشت دهان و دندان نوجوانان تهرانی به هیچ عنوان مطلوب نیست و این مسئله در كل كشور نیز می‌تواند صدق داشته باشد.

یزدانی اظهار داشت: وضعیت كشور ما در زمینه پوسیدگی دندان نسبت به كشورهای همسایه هیچ تفاوتی ندارد و به نسبت با كشورهای توسعه یافته وضعیت بهداشت دهان و دندان جامعه ما با آنان متناسب نیست.

استادیار گروه آموزشی دانشكده دندانپزشكی دانشگاه تهران ادامه داد: با انجام برنامه‌های هماهنگ شده باید در زمینه پیشگیری در حوزه بهداشت دهان و دندان گام برداریم و این امر نیازمند مشاركت تمام سازمان‌ها و نهادهای اجرایی كشور است.

یزدانی خاطرنشان كرد: این مسئله كه تنها دندانپزشكان و در راستای آن وزارت بهداشت بخواهد نقش موثری در ارتقای سلامت بهداشت دهان و دندان افراد جامعه داشته باشند میسر نخواهند بود و باید سازمان‌ها و نهادهای مختلف دیگر از جمله وزارت بازرگانی در زمینه نظارت بر ورود مواد بهداشتی بیشتر همكاری و تلاش كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha