جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2600

معاون برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشكی گفت: تعرفه‌های پزشكی بخش خصوصی فردا با تصویب شورای عالی نظام پزشكی اعلام می‌شود.

تعرفه‌های نظام پزشكی فردا اعلام می‌شود


به گزارش سلامت نیوز، احمدرضا جمشیدی در گفت و گو با فارس، افزود: تعرفه‌های پزشكی بخش خصوصی بر اساس قانون و بر مبنای تعرفه های دولتی سال 85 با در نظر گرفتن نرخ تورم، سود سرمایه و استهلاك خدمات پزشكی و البته با توجه به وضعیت معیشتی مردم فردا در شورای عالی بیمه تصویب و اعلام می‌شود.
وی ادامه داد: هنوز نمی‌توان در مورد میزان افزایش تعرفه‌های پزشكی 86 در بخش خصوصی نسبت به این تعرفه‌ها در سال گذشته دقیقا اظهار نظر كرد اما بر اساس كارشناسی‌های انجام شده ممكن است برخی تعرفه‌ها هیچ افزایشی نسبت به تعرفه‌های سال قبل نداشته باشند از جمله k جراحی كه احتمالا عدد آن بر اساس نرخ مصوب سال گذشته ثابت می‌ماند.
وی گفت: برای تعیین تعرفه‌های خدمات پزشكی بخش خصوصی در سال جاری سعی كرده‌ایم، نظرات وزارت بهداشت را مورد توجه قرار دهیم و با توجه به اینكه بیشترین اختلاف نظر با وزارت بهداشت در مورد k جراحی بود تعرفه آن نسبت به سال گذشته تغییر نمی‌كند و به صورت عددی ثابت می‌ماند.
جمشیدی افزود: مشكلی كه اكنون در مورد تعرفه‌های پزشكی وجود دارد بیشتر متوجه تعرفه بخش دولتی است زیرا به جز افزایش 47 میلیارد تومانی در صندوق بیمه كاركنان دولت كه سرانه درمان را در این صندوق به 5 هزار تومان رساند هنوز سرانه درمان در سایر صندوقها از جمله صندوق بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح، بیمه روستائیان و بیماران خاص معلوم نیست و امیدواریم دولت با افزایش سرانه این صندوقها در حد 5 هزار تومان به بخش دولتی كمك كند.
وی گفت:‌ در صورتی كه سرانه درمان در همه صندوقها افزایش پیدا نكند و با افزایش مناسب تعرفه خدمات دولتی مواجه نشویم بیمارستانهای دولتی با مشكلات زیادی مواجه می‌شوند و این قضیه قطعا بیماران را به سمت بخش خصوصی سوق می‌دهد و هزینه های مردم را افزایش می‌دهد.
وی گفت:‌ تعرفه‌های پزشكی كه سال گذشته نظام پزشكی اعلام كرد سقف تعرفه‌ها در تهران بود و نظام پزشكی اكثر شهرستانها تعرفه‌های كمتر از آن را با توجه به وضعیت معیشتی مردم منطقه اعلام كردند.
معاون برنامه‌ریزی و سیاستگزاری سازمان نظام پزشكی افزود: برنامه مهم سازمان نظام پزشكی در سال جاری این است كه پس از اعلام تعرفه‌های جدید نظارت بر فعالیت پزشكان را افزایش دهد تا به طور قاطع با پزشكان خاطی برخورد شود و با این كار تلاش می‌كنیم با هر نوع دریافت وجه غیر قانونی پزشكان برخورد كنیم و البته برای این كار به همكاری وزارت بهداشت با توجه به نیروهایی كه در اختیار دارد نیازمندیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha