دبیرکل خانه پرستار، اختلاف پرداختی پرستاران و پزشکان را ناعادلانه دانست و گفت: سلامت یک کار تیمی است.

تبعیض در پرداختی پرستاران و پزشکان/پرستاری در جایگاه واقعی خود قرار ندارد

سلامت نیوز: دبیرکل خانه پرستار، اختلاف پرداختی پرستاران و پزشکان را ناعادلانه دانست و گفت: سلامت یک کار تیمی است.

به گزارس سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، محمد شریفی مقدم روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان پرستاری مشهد گفت: اختلاف در پرداختی های پزشکان و پرستاران حتی تا 100 برابر نیز رسیده است که این پدیده منحصر به فرد بوده و در هیچ جای دنیا چنین اختلافی معنا ندارد.
وی اظهار داشت: سلامت یک کار تیمی است و امروز دنیا به سویی رفته است که این روش مدیریت را قبول نمی کند لذا باید دانشجویان و جامعه پرستاری تحلیل، نقد، پرسشگری و روشنگری را برای تحقق مطالباتشان داشته باشند.
وی افزود: نقش گروههای پرستاری اعم از دانشجو و شاغلان پرستاری در مقابله با این تبعیض ها سنگین تر از سایر گروههای علوم پزشکی و پیراپزشکی است.
دبیرکل خانه پرستار با بیان اینکه پرستاری باید جایگاه واقعی خود را در کشور به دست آورد، افزود: حوزه سلامت با بی توجهی به پرستاری نه تنها مشکلاتش حل نمی شود، بلکه مشکلاتش حادتر می شود و مردم و بیماران بیشتر از هر کس از این شرایط آسیب می بینند.
وی با بیان اینکه سلامت اولویت اول همه کشورها به شمار می رود، اظهار داشت: هر کشوری که نتواند خود را با استانداردهای جهانی در حوزه سلامت منطبق کند، در آینده دچار چالش و بحران خواهد شد .
شریفی مقدم با اشاره به کمبود نیروی پرستاری در کشور گفت: در اروپا به ازای هزار نفر جمعیت 10 پرستار فعالیت دارد و این نسبت در ایران 1.5 به ازای هزار نفر جمعیت است.
وی نسبت پرستار به جمعیت در کشور ترکیه را 2.6 به ازای هزار نفر جمعیت عنوان کرد و افزود: این درحالی است که کشورهای عراق و سوریه با 1.8 و 2.9 پرستار به ازای هزار نفر جمعیت جایگاه بالاتر از کشور ما دارند.
دبیرکل خانه پرستار اظهار داشت: هم اکنون 60 هزار دانشجو در گروههای پرستاری مشغول تحصیل هستند که این پشتوانه بزرگی برای جامعه پرستاری است و هر تحولی را امکان پذیر می سازد.
وی گفت: امروز جامعه پرستاری مفتخر به داشتن دانشجویانی فرهیخته، اهل تحقیق و نقد، جسور، شجاع، پرسشگر و مطالبه گر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha