کاهش سایز لباس کار دشواری است مخصوصا اگر فقط 2 هفته زمان داشته باشیم. برای کاهش یک سایز چند کیلو کاهش لازم است؟ این مقدار برای هر شخص کمی متفاوت است. اما به صورت کلی کاهش 4 کیلو می تواند باعث کاهش سایز لباس شود.

کاهش سایز در 2 هفته

سلامت نیوز: کاهش سایز لباس کار  دشواری است مخصوصا اگر فقط 2 هفته زمان داشته باشیم. برای کاهش یک سایز چند کیلو کاهش لازم است؟ این مقدار برای هر شخص کمی متفاوت است. اما به صورت کلی کاهش 4 کیلو می تواند باعث کاهش سایز لباس شود.


کاهش سایز لباس در دو هفته ممکن است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، می توان گفت هم ممکن است هم خیر و البته رسیدن به چنین نتیجه ای مستلزم تلاش فراوان و از خود گذشتگی است! به خاطر داشته باشید حتی اگر در طول 2 هفته 4 کیلو هم کم نکنید، باز احتمال اینکه بتوانید لباسی با سایز کمتر به تن کنید وجود دارد.

هر زمان خواستید وزن کم کنید همیشه این را به خاطر بسپارید که سلامت کلی بدن باید در اولویت باشد. به خطر انداختن سلامت تنها به خاطر اینکه در لباسی کوچکتر جا شوید اصلا ارزشش را ندارد.

در ادامه می خواهیم راهنمایی های عملی و البته سالمی را ارائه کنیم تا بتوانید در عرض 2 هفته سایز لباس خود را کاهش دهید.

غذاهای فرآوری شده را قطع کنید

برای رسیدن به هدف کاهش 4 کیلوگرم در دوهفته و یا هر هفته 2 کیلوگرم، باید مقدار مصرف غذا را کمی تغییر داد. فکر نکنید در این دو هفته باید به خود گرسنگی بدهید. با اینکه گرسنگی دادن به خود باعث کاهش وزن می شود اما در طولانی مدت تاثیری معکوس و منفی روی سلامت و وزنتان خواهد داشت.

به جای گرسنگی دادن به خود، روی تمیز کردن و سر و سامان دادن به آنچه می خورید باشید. اگر تصمیمتان برای کاهش وزن جدی است مصرف تمام غذاهای بی ارزش را حذف کنید ( چیپس، پفک، و انواع غذاها و میان وعده های فرآوری شده ). همچنین مصرف نوشیدنی های قندی را نیز باید متوقف کنید.

استفاده نکردن از غذاهای فرآوری شده دیگر مانند سوپ های کنسرو شده، غذاهای منجمد شده و یا غذاهای نیمه آماده بسته بندی شده نیز برای کاهش وزن مفید است چون این کار کمک می کند مقدار دریافت سدیم کم شود. مصرف بیش از حد سدیم می تواند باعث افزایش وزن آب بدن و همچنین نفخ شود.

 
وقتی می خواهید کاهش سایز داشته باشید چه غذاهایی باید بخورید؟

 
مصرف میوه، سبزیجات و پروتئین را افزایش دهید

از آنجا که می خواهید مقدار قابل توجهی وزن را در مدت زمانی کم کاهش دهید، روی مصرف مقدار زیادی میوه، سبزیجات، حبوبات و پروتئین های بدون چربی تمرکز کنید.

مثال پروتئین های بدون چربی، گوشت های کم چرب، لبنیات کم چرب و لوبیا هستند. چربی های سالم را نیز فراموش نکنید، از جمله آجیل ها، لبنیات و غلات کامل که باید همچنان در برنامه غذایی حضور داشته باشند.

وقتی غذایی میل می کنید که سرشار از پروتئین بدون چربی و چربی های سالم است بدون اینکه وزن اضافه کنید یا بیش از حد غذا مصرف کنید برای مدت زمان طولانی احساس سیری خواهید کرد. فراموش نکنید در وعده های غذایی تعادل را رعایت کنید، کربوهیدرات های سرشار از فیبر ( میوه، سبزیجات و غلات کامل ) پروتئین و چربی تا قند خونتان ثبات پیدا کند.

 
مقدار وعده ها

کاهش مقدار وعده ها هنگام کاهش وزن چیزی است طبیعی. با این حال وقتی با غذاهای سرشار از مواد مغذی و کم کالری به بدن سوخت رسانی کنید ( همانطور که بالا اشاره شد ) میزان دریافت کالری تان به صورت طبیعی کاهش می یابد. سعی کنید مقدار وعده های خود را کاهش دهید اما نباید کل روز احساس گرسنگی داشته باشید.

برخی تحقیقات نشان داده کاهش 20 درصد از مقدار وعده های غذایی می تواند به کاهش وزن کمک کند.

 
افزایش مصرف آب

تامین آب بدن در طول کاهش وزن بسیار مهم است. آنقدر در طول روز آب بنوشید که رنگ ادرارتان زرد بسیار کم رنگ شود. در نوشیدن مایعات همیشه اولویتتان آب باشد، می توانید خودتان آبی که می نوشید را با میوه و برخی گیاهان طعم دار کنید. نوشابه و دیگر نوشیدنی هایی که فقط کالری خالی هستند را در برنامه خود به شدت محدود کنید.

 
از قرص های لاغری اجتناب کنید

بسیاری از قرص ها و داروهای لاغری هستند که قول کاهش وزنی چشم گیر در دو هفته می دهند، و شاید مردم فکر کنند عجب راه ساده و بی دردسری برای حل مشکلشان پیدا کرده اند. بی ضرر بودن و تاثیر این نوع داروها به خوبی بررسی نمی شوند و معمولا با دست گذاشتن روی تنبلی ( بدون نیاز به ورزش! ) برای فرد تبلیغات جذابی می کنند، ولی متاسفانه فقط پولتان را می کشند.

تغذیه مناسب بدن برای کاهش وزن مهمترین چیز است و تکیه بر داروها به جای برنامه غذایی اصلا عاقلانه نیست.

 
ورزش را افزایش دهید

برای رسیدن به هدف اصلی خود در دو هفته یکی دیگر از موارد مهم در کنار برنامه غذایی این است که مصرف کالری های بدن را افزایش دهید. 30 دقیقه ورزش در روز مسلما نمی تواند باعث شود که بتوانید در دو هفته به مقدار کاهش دلخواهتان برسید. البته مقدار ورزش برای هر فرد می تواند متفاوت باشد، اما توصیه ما این است که روزانه 90 تا 120 دقیقه ورزش کنید. به خاطر داشته باشید فقط برای دو هفته این پیشنهاد ارائه شده و ادامه این روند برای مدت طولانی ممکن است به بدنتان آسیب برساند.

ترکیب ورزش هوازی یا ایروبیک با تمرینات قدرتی کمک می کند تا جای ممکن بافت چربی بسوزانید و بافت های عضلانی را نگه دارید. برخی روزها شدت ورزش را افزایش دهید تا مقدار کالری که می سوزانید بالا برود، این کار کمک می کند در روزهای دیگر هم که ورزش را با سطحی متوسط انجام می دهید چربی سوزی تان بیشتر باشد.

باید تلاش کنید ورزش های دیگری که برنامه ریزی نشده اند نیز در طول روز انجام دهید، که می تواند شامل تمیز کردن خانه، پیاده روی یا دوچرخه سواری به جای استفاده از ماشین، استفاده از پله ها به جای آسانسور، و اجتناب از نشستن برای مدت زمان طولانی می شود.

 
آیا به هدف خود که کاهش سایز لباس در دو هفته است می رسید؟

شاید برسید شاید هم خیر. بدون شک وزن کم می کنید اما اینکه چه مقدار مشخص نیست. واریانس های فردی، ژنتیک، هورمون ها و دیگر موارد هستند که در هنگام کاهش وزن باید به حساب بیایند.

حتی اگر با این راهنما و توصیه ها به وزن هدف خود نرسیدید، حداقل توانسته اید سبک زندگی با غذاهای سالم را بیاموزید و به مرور از آن برای کاهش وزن استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha