توده‌های بدخیم به بدنتان راه پیدا کرده‌اند اما فراموش نکنید:زندگی همچنان ادامه دارد.حتی اگر شانس دور ماندن از قافله بیماران سرطانی تا امروز با شما بوده، احتمالا در میان اطرافیانتان کسانی را دیده‌اید که از این بیماری رنج می‌برند.

چطور با سرطان روبه‌رو شویم؟

سلامت نیوز: توده‌های بدخیم به بدنتان راه پیدا کرده‌اند اما فراموش نکنید:زندگی همچنان ادامه دارد.حتی اگر شانس دور ماندن از قافله بیماران سرطانی تا امروز با شما بوده، احتمالا در میان اطرافیانتان کسانی را دیده‌اید که از این بیماری رنج می‌برند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، کسانی که شجاعانه سرطان را حریفی قَدَر تصور می‌کنند و به فکر مبارزه با آن می‌افتند یا اینکه به‌خاطر استرس ناشی از این بیماری، عقب‌نشینی می‌کنند و رنج افسردگی و رشد تومورهای سرطانی را با هم تحمل می‌کنند. اگر شما یکی از قربانیان بیماری قرن حاضر هستید، در ادامه این مطلب، با ما باشید و اگر کسی از دوستانتان رنج این بیماری را به دوش می‌کشد، خواندن این صفحه را به او توصیه کنید.

انتظار زیادی از خودتان نداشته باشید
ترسیده‌اید؟ نگرانید؟ گیج شده‌اید و نمی‌توانید تصمیم درستی بگیرید؟ حق دارید! شما با یک بحران جدی روبه‌رو هستید. بنابراین از خودتان انتظار زیادی نداشته باشید. شجاع هستید؟ منفعلید؟ وحشت کرده‌اید؟
هرکدام از این حالت‌ها ممکن است سراغ شما بیاید. به خودتان فرصت دهید و به‌جای سرزنش کردن خودتان، حالاتتان را با دقت، زیر ذره‌بین بگذارید. اگر بدانید در چه وضعیتی هستید، بهتر می‌توانید وضعیت خود را مدیریت کنید.
 
هم‌درد‌هایتان را پیدا کنید
شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌های خاطره‌نگاری یا پزشکی، فرصت پیوست شما به هم‌دردهایتان از راه دور را فراهم کرده‌اند. شما می‌توانید بفهمید که آدم‌های مشابه‌تان، در این وضعیت چه احساسی داشته‌اند، چه خدماتی را دریافت کرده‌اند، چه سبک زندگی را پیشه کرده‌اند. قرارگرفتن در این موقعیت حقیقی و همدلانه، تسلط شما به وضعیتتان را بهتر خواهد کرد.
 
با حقیقت روبه‌رو شوید
گفتیم که حق دارید گیج و سردرگم شوید، اما نه برای همیشه. شما با یک بیماری جدی روبه‌رو هستید و به درمان جدی در کوتاه‌ترین زمان نیاز دارید. پس به خودتان در پذیرش موضوع کمک کنید. اگر به دو نکته قبل توجه کرده باشید، توانتان برای رویارو شدن با حقیقت بالاتر می‌رود و در غیر این صورت، برای برگرداندن وضعیت روانی‌تان به تعادل، به کمک روان‌شناسان نیاز خواهید داشت.
 
فعالیت تکراری را کنار نگذارید
روزها برایتان کُند و سخت می‌گذرند. نه به‌خاطر عوارض بیماری، بلکه به دلیل درگیری ذهنی‌تان با شرایط خاصی که درک درستی از آن ندارید. شما نمی‌دانید دقیقا در این لحظه بدنتان در چه وضعیتی قرار دارد و به همین دلیل طبیعی است که نگران و مضطرب باشید. انجام فعالیت‌های تکراری و نظم بخشیدن به روزهایتان، به شما در بهبود شرایط کمک می‌کند. پیاده‌روی روزانه در ساعت مشخص، نشستن در کافه و کتاب خواندن در زمان معلوم، دیدن سریال‌های دنباله‌دار و فعالیت‌های خوشایندی از این دست، می‌تواند شما را در کنترل کردن وضعیتتان یاری دهد.
 
بدنتان را آرام نگه ‌دارید
شاید نتوانید تاثیری بر رشد توده‌های بدخیم بگذارید، اما با آرامش دادن به بدنتان، می‌توانید ذهن خود را آرام کنید. از حمام نمک با آب گرم کمک بگیرید. در صورتی که پزشکتان شما را منع نکرده، ماساژ دریافت کنید. ورزش‌های آرامش‌بخش را انجام دهید. رایحه‌های خوشایند را در خانه به راه بیندازید. موسیقی دلخواهتان را پخش کنید و اگر فعلا حوصله حضور در جمع‌های شلوغ و پاسخ دادن به انبوه سوال‌ها را ندارید، خودتان را مجبور به این کار نکنید. مطمئن باشید کاهش استرس و فشار روی عضلاتتان، روان شما را هم آرام می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha