سیگار یكی از عوامل اصلی مرگ براثر ایست ناگهانی قلب بوده و این تعداد در سیگاری‌ها دوبرابر افراد غیرسیگاری است.

سلامت نیوز :سیگار یكی از عوامل اصلی مرگ براثر ایست ناگهانی قلب بوده و این تعداد در سیگاری‌ها دوبرابر افراد غیرسیگاری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، استعمال دخانیات موجب تشدید ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی شده و استنشاق دود سیگار از محیط، حتی خطر ابتلا را در افراد غیرسیگاری نیز افزایش می‌دهد.

بنابراین گزارش، استعمال سیگار بر میزان كلسترول خون نیز مؤثر است و هنگامی كه كلسترول خون افزایش پیدا كند میزان خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هم افزایش می‌یابد همچنین اگر كلسترول بالای خون با مصرف سیگار و فشارخون در فردی همراه باشد، احتمال خطر ابتلا نیز افزایش پیدا می‌كند.

این گزارش اضافه می‌كند، فشارخون بالا كار قلب را زیاد كرده و سبب فرسوده شدن و نارسایی عمل و كاركرد قلب می‌شود كه این عامل موجب بالا رفتن خطر سكته و یا نارسایی قلبی و كلیوی می‌شود.

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقاء سلامت، افزوده شدن عامل فشارخون بالا به عواملی مانند: چاقی، مصرف سیگار، دیابت و كلسترول بالای خون، منجر می‌شود تا احتمال بروز بیماری‌های قلبی عروقی چند بار بیشتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha