یک گروه بین المللی از محققان با تجزیه و تحلیل اطلاعات گردآوری شده از 19 کشور جهان در رابطه با شیوع آلزایمر و سایر انواع زوال عقل در بین سال های 1990 تا 2016 میلادی دریافتند تعداد افراد مبتلا به زوال عقل در طول این 26 سال به میزان 117 درصد افزایش یافته است.

افزایش بیش از دو برابری مبتلایان به زوال عقل در 26 سال

سلامت نیوز:  یک گروه بین المللی از محققان با تجزیه و تحلیل اطلاعات گردآوری شده از 19 کشور جهان در رابطه با شیوع آلزایمر و سایر انواع زوال عقل در بین سال های 1990 تا 2016 میلادی دریافتند تعداد افراد مبتلا به زوال عقل در طول این 26 سال به میزان 117 درصد افزایش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ،بر اساس این تحقیقات تعداد بیماران مبتلا به آلزایمر و سایر انواع زوال عقل از 20.2 میلیون نفر در سال 1990 میلادی به 43.8 میلیون نفر در سال 2016 میلادی رسیده است. در این بین 27 میلیون نفر زن و 16.8 میلیون نفر از مبتلایان، مرد هستند. به اعتقاد محققان این افزایش تعداد مبتلایان به دو عامل افزایش سن و افزایش جمعیت جهان بستگی دارد.

به  گزارش   مدیکال ساینس، بر اساس این تحقیقات میزان مرگ و میر ناشی از زوال عقل در این دوره 26 ساله به میزان 148 درصد افزایش داشته است.به رغم پیشرفت علم در زمینه پیشگیری و درمان زوال عقل، آمار مرکز بین المللی آلزایمر نشان می دهد که در حال حاضر 47 میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا هستند و این تعداد تا سال 2050 میلادی، به 131.5 میلیون نفر به ویژه در کشورهای در حال توسعه می رسد.

 بیماری پیشرونده آلزایمر شایع ترین نوع زوال عقل است که باعث اختلال در حافظه، تفکر و رفتار فرد می شود. این بیماری از دیدگاه علمی بر اثر کاهش ماده شیمیایی سروتونین در مغز بروز می کند و به این ترتیب انتقال پیام های عصبی مختل می شود. دلیل این بیماری همیشه کهولت سن نیست و عوامل ژنتیکی، سکته مغزی و شوک عاطفی نیز می توانند منجر به این بیماری شوند.گزارش کامل این تحقیقات در نشریه The Lancet Neurology منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha