سلامت نیوز :رییس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت، مصرف مواد روانگردان و محرك از عوامل زمینه ساز ابتلا به ایدز است و می تواند فرد را در معرض خطر انتقال ویروس این بیماری قرار دهد.
 
عباس صداقت در گفت و گو با ایرنا افزود: مصرف مواد روانگردان و محرك علاوه بر ایجاد اثرات روحی و روانی، موجب كاهش قدرت تصمیم گیری در فرد می شود.
وی اظهار داشت:اكنون داروهای روانگردان در قالب داروهای لاغری برای زنان، داروهای تقویت تمركز برای دانشجویان و مواد ایجادكننده توهم و سرخوشی برای جوانان، به راحتی و با قیمت اندكی در دسترس عموم قرار دارد.
صداقت گفت: مصرف مواد محرك، افراد را در معرض ارتباطات جنسی محافظت نشده و بروز رفتارهای پرخطر قرار داده و موجب شیوع ویروس ایدز خواهد شد.
رییس اداره ایدز وزارت بهداشت، خاطرنشان كرد، اجرای برنامه های كاهش آسیب ویروس اچ.آی.وی در كشور باعث شده چرخه انتقال این بیماری در میان مصرف كنندگان مواد مخدر تزریقی را كنترل كند.
صداقت افزود: برنامه كاهش آسیب ویروس اچ.آی.وی باید با كیفیت بالاتری ادامه یابد تا شاهد موج دوم بیماری ایدز از طریق مواد مخدر تزریقی نباشیم.
وی، ارتقای كیفی مراكز مشاوره بیماری های رفتاری در سراسر كشور و افزایش دانش و آگاهی افراد به ویژه جوانان به عنوان گروه هدف را از جمله برنامه های اداره ایدز وزارت بهداشت در سال جاری برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha