سلامت نیوز :معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: پرونده الكترونیكی سلامت در اجرای برنامه پزشك خانواده به بیماران ارایه می شود.
 
حسن امامی رضوی  به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت (18تا 25فروردین ) در گفت و گو با ایرنا افزود: در این پرونده، اطلاعات بیماران در هنگام ورود و ترخیص از بیمارستان ها در نرم افزار ثبت می شود.
وی اظهار داشت: در حال حاضر برای مردم استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان و چهار محال و بختیاری و شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت، پرونده الكترونیكی سلامت تشكیل می شود.
امامی رضوی با بیان اینكه، 10 سال زمان می برد تا بتوان تمام اطلاعات جامع بیماران را در این پرونده ثبت كرد، گفت: در پرونده الكترونیكی سلامت همچنین خدمات سازمان‌های بیمه‌گر، هزینه‌ها، كنترل و چگونگی درمان بیمار خارج از بیمارستان در چارچوب این سیستم قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینكه جامعه ما دارای نظامی یكپارچه‌ است و در تمام ابعاد باید سلامت وجود داشته باشد،‌ افزود: سازمان‌های بیمه‌ای، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها باید به سیستم‌های جامع الكترونیك مجهز باشند و تشكیل سیستم پرونده سلامت نخستین گام در خدمات الكترونیك به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha