سلامت نیوز :رییس اداره بیماری های منتقله از غذا و عفونت های بیمارستانی گفت: داروهای ضد میكروبی و آنتی بیوتیك ها متناسب با سن، جنس، وزن و سایر شرایط هر فرد تجویز می شود لذا توصیه آن به دیگران، اقدامی كاملا اشتباه است.
 
دكتر حسین معصومی اصل ایرنا، گفت: مصرف خودسرانه و سو مصرف داروهای ضد میكروبی از جمله آنتی بیوتیك ها، مقاومت میكروبی را در سطح جهان افزایش داده است.
این متخصص عفونی كودكان اظهار داشت: آنچه امروز بیش از هر چیز دیگری نگران كننده است رفتارهای غیر بهداشتی مردم در مصرف خودسرانه آنتی بیوتیك ها است كه می تواند این مقاومت میكروبی را به شدت افزایش دهد.
وی در زمینه پیشگیری از مقاومت ضد میكروبی به مردم توصیه كرد، بدون نسخه اقدام به تهیه آنتی بیوتیك نكنند.
معصومی ادامه داد: بیماران باید فقط با نظر پزشك از آنتی بیوتیك استفاده كنند و تكمیل دوره دارویی برای كاهش مقاومت میكروبی الزامی است.
وی گفت: افراد نباید داروها بویژه آنتی بیوتیك هایی كه برای خودشان تجویز شده را به دیگران توصیه كنند و متوجه باشند كه آنتی بیوتیك ها تزریقی یا خوراكی بر یكدیگر برتری ندارند و نوع و مقدار دارو باید با تجویز و تایید پزشك باشد.
رییس اداره بیماری های منتقله از غذا و عفونت های بیمارستانی، افزود: هنگام مراقبت از بیماران عفونی، فرد باید به طور مرتب دست ها را ضد عفونی كند تا از انتقال این عفونت به سایر افراد خانواده و جامعه پیشگیری شود.
این متخصص تصریح كرد، داروهایی كه تاریخ مصرف آن گذشته است نباید در خانه نگهداری شود.
وی در ادامه از والدین خواست برای درمان هر بیماری ویروسی از جمله سرماخوردگی از تجویز خودسرانه آنتی بیوتیك برای كودكانشان خودداری كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha