شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
کد خبر: 260228

مسئول بخش نورولوژی بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان علایم و همچنین برخی علل بروز سکته مغزی را توضیح داد.

علل و علایم بروز سکته مغزی

سلامت نیوز:مسئول بخش نورولوژی بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان علایم و همچنین برخی علل بروز سکته مغزی را توضیح داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، مهدی مقبولی اظهار کرد: سکته مغزی به اختلال در عملکرد مغز، ناشی از اختلال در خون‌رسانی به نسج مغز گفته می‌شود و چنانچه یکی از عروق خون‌رسان مغز به دلیل وجود لخته‌ای دچار انسداد شده و خون به یک ناحیه از مغز نرسد، آن ناحیه عملکرد خود را از دست داده و سکته مغزی عارض می‌شود.

وی افزود: ۲۰ درصد سکته‌های مغزی در افراد کمتر از ۵۵ سال است و تعداد افراد جوان و میانسال (کمتر از ۵۵ سال) که در یک سال مبتلا به سکته مغزی می‌شوند، بیشتر از مجموع بیماران ام. اس است.

وی افزود: فشارخون بالا، دیابت، استعمال دخانیات، چربی خون بالا، سابقه سکته مغزی، سابقه سکته قلبی، بیماری قلبی، تحرک کم و سن بالا از جمله دلایل بروز سکته مغزی است.  جنسیت نیز یکی از عواملی است که در مرگ و میر ناشی از سکته قلبی دخیل است؛  به طوری که ابتلا به سکته مغزی در مردان بیش از زنان است، اما مرگ و میر ناشی از سکته مغزی در زنان بیشتر است.

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب، یادآور شد: فلج ناگهانی دست یا پا، انحراف ناگهانی صورت، اختلال ناگهانی در صحبت کردن، سرگیجه و عدم تعادل ناگهانی و نیز اختلال ناگهانی دید از جمله علائم بروز سکته مغزی است.

مسئول بخش نورولوژی بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان خاطرنشان کرد: در صورتی که بیمار سکته مغزی، به موقع و در زیر سه ساعت به بیمارستان رسانده شود، پس از انجام اقدامات تشخیصی، تحت درمان با داروی حل کننده لخته قرار می‌گیرند که با برداشته شدن لخته و رفع انسداد، حیات به مغز باز می‌شود.




 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha