سلامت نیوز :معاون بهداشت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی گفت: گسترش شبكه بهداشت در كشور می تواند به ارایه بهتر مراقبت های درمانی و آموزش به مردم برای پیشگیری از بیماریها كمك كند .
 
علیرضا مصداقی نیا در آستانه هفته سلامت (18تا 24فروردین ) در گفت و گو با ایرنا افزود: با مراجعه مردم به شبكه بهداشت و با استفاده از اطلاعات به روز پرونده سلامت افراد و اجرای برنامه های مراقبتی می توان از بروز بیماریهای مختلف جلوگیری كرد.
وی با بیان اینكه شبكه بهداشت بهترین مكانی است كه مردم با خدمات بهداشتی در تماس هستند، گفت :از مهمترین برنامه های وزارت بهداشت در سالجاری قرار دادن برنامه های پیشگیرانه و مراقبتی در نظام شبكه بهداشت است .
معاون وزیر بهداشت با هشدار در خصوص افزایش بیماریهای غیرواگیر در كشور ، گفت :
بیماریهای دیابت، قلب و عروق و سرطانها مهم ترین بیماریهای غیر واگیر هستند كه متاسفانه از رشد بالایی در سالهای اخیر برخوردار بوده اند.
وی با بیان اینكه 11 درصد افراد 15 تا 64 ساله در كشور سیگاری هستند ، افزود: پایین آمدن فعالیت بدنی مردم ، افزایش چاقی و كشیدن سیگار از عوامل خطر ابتلا به بیماریهای غیرواگیر است.
وی افزود: وزارت بهداشت مصمم به گسترش شبكه بهداشت به منظور ارایه مراقبت درمانی به مردم و اقدامات پیشگیرانه در این خصوص است .
مصداقی نیا تصریح كرد: وزارت بهداشت در سالجاری در تلاش است با استفاده از اصلاح رفتار، تغذیه، ورزش و رسیدگی به سلامت ، آمار ابتلا به این بیماریها را در جامعه كاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha