فقیر شدن سالانه 100 میلیون انسان به دلیل عدم توانایی در پرداخت هزینه های مراقبت و سلامت

سلامت نیوز:دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت نخستین گرامی داشت روز جهانی پوشش سلامت، 12 دسامبر 2018 برابر با 21 آذر ماه جاری گفت هر سال، 100 میلیون انسان فقیر می شوند چرا که هزینه های مراقبت و سلامت بیشتر از آن چیزی است که توان پرداخت آن را دارند.
 
به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:
 
امروز، گرامیداشت نخستین روز جهانی پوشش سلامت است. به این خاطر این روز را گرامی میداریم  که سلامت خوب از حقوق اساسی انسان بوده  و برای رسیدن به دستور کار آرمان های توسعه پایدار 2030 امری حیاتی است.
 
خدمات با کیفیت سلامت جسمی و فیزیکی باید برای همه و در همه جا قابل دسترسی باشد.  به طور غم انگیزی، این مورد برای نیمی از افراد بشر قابل دسترسی نیست. هر سال، 100 میلیون انسان فقیر می شوند چرا که هزینه های مراقبت و سلامت بیشتر از آن چیزی است که توان پرداخت آن را دارند.
 
چنین شرایط دشواری برای هیچکس نباید وجود داشته باشد و لازم نیست. بسیاری از کشورها نشان دادند که سلامت جهانی امکان پذیر است . همچنین آنان نشان دادند که بهبود سلامت یک سرمایه گذاری هوشمندانه برسرمایه انسانی است و به رشد اقتصادی و کاهش فقر کمک می کند.
 
رهبری قوی و مشارکت اجتماعی برای تضمین رسیدن تمام انسان ها به مراقبت های سلامت مورد نیاز،ضروری است. در این روز جهانی، بار دیگر تعهدمان را به جهانی با سلامتی برای همه تأیید می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha