چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 26026
سلامت نیوز :رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره كل دامپزشكی خراسان جنوبی از ضبط یك تن و 320 كیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در ایام نوروز در سطح استان خبر داد.
به گزارش فارس، محمدعلی رضایی صبح امروز در جمع‌بندی عملكرد تیم‌های نظارتی نوروز 90 دامپزشكی اظهار داشت: با توجه به اهمیت بهداشت عمومی جامعه و در راستای حفظ سلامت شهروندان و مسافران نوروزی طرح نظارت و كنترل بر مراكز عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی ویژه عید نوروز از اواخر سال گذشته آغاز شد.
وی افزود: این طرح به مدت 23 روز و در دو شیفت كاری صبح و عصر ادامه یافت كه در این راستا یك‌هزار و 229 مورد بازدید از مراكز مذكور به عمل آمد.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره كل دامپزشكی خراسان جنوبی با اشاره به 37 مورد نمونه‌برداری از فرآورده‌های خام دامی مشكوك به وزن 76 كیلوگرم گفت: چهار فقره پرونده مربوط به متخلفان به مراجع قضایی برای صدور حكم ارجاع شده است.
رضایی افزود: در ایام نوروز امسال عرضه فرآورده‌های خام دامی با خودرو و به صورت غیرمجاز در میادین و بازارها به ویژه توزیع ماهی افزایش یافت كه با این متخلفان برخورد قاطع و قانونی صورت گرفت.
وی از هم استانی‌ها خواست از خرید ماهی، مرغ و گوشت از خودروهای سیار در شهر خودداری كرده و فرآورده‌های مورد نیاز خود را از مراكز معتبر و تحت نظارت دامپزشكی تهیه كنند.
رئیس اداره دامپزشكی شهرستان فردوس نیز از ضبط بیش از 70 كیلوگرم فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در این شهرستان خبر داد.
جواد اسماعیلی ظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروزی، طرح ویژه بازرسی و كنترل مراكز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان فردوس اجرا شد.
وی افزود: دراین طرح كه از 15 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین‌ماه ادامه داشت، تمام مراكز توزیع و تولید فرآورده‌های خام دامی شامل رستوران‌های بین‌راهی، سردخانه‌ها، قصابی‌ها، فروشگاه‌های توزیع ماهی، مرغ و تخم مرغ به صورت مستمر توسط كارشناسان دامپزشكی مورد بازدید و كنترل قرار گرفت.
رئیس اداره دامپزشكی شهرستان فردوس با اشاره به انجام 167 مورد بازدید در این ایام تصریح كرد: مقدار 70 كیلوگرم مرغ و تخم‌مرغ غیر بهداشتی از این مراكز ضبط و معدوم شد.
اسماعیلی با تاكید بر نظارت دقیق كارشناسان دامپزشكی بر كشتارگاه‌های دام سطح شهرستان فردوس و اسلامیه گفت: گوشت سفید و قرمز وارد شده از سایر نقاط استان به شهرستان، قبل از توزیع در سطح فروشگاه‌ها و مراكز عرضه، كنترل و مورد بازدید قرار گرفت.
وی با تاكید بر اهمیت مصرف فرآورده‌های خام دامی سالم در برنامه غذایی انسان تصریح كرد: به منظور افزایش سطح آگاهی مسافران و زائران برای تهیه و خرید فرآورده‌های خام دامی سالم، بیش از یك‌هزار نسخه اطلاعیه و بروشور بهداشتی در این مورد تهیه و بین مسافران توزیع شد.
رئیس شبكه دامپزشكی شهرستان فردوس از مردم خواست تا فرآورده‌های خام دامی را از مراكز معتبر تهیه و به تاریخ تولید و مصرف فرآورده‌ها توجه كنند تا از مسمومیت‌های غذایی و ابتلا به بیماری‌های مربوطه مصون باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha