سلامت نیوز :رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: آموزش به بیماران به خصوص بیماران دارای بیمار‌های مزمن در اولویت فعالیت‌ پرستاران و بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس، محمد‌باقر لاریجانی در مراسم روز پرستار كه صبح امروز در دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار شد اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشكی تهران در حال حاضر دارای 7 هزار تخت بیمارستانی است كه با دارا بودن هزاران نیروی انسانی در بیمارستان‌های زیرمجموعه خود به بیماران خدمات ارائه می‌كنند.

وی افزود: ما هنوز در زمینه نوآوری‌ها فضای ارتقاء داریم و در این زمینه خوشبختانه با اجرای مبحث حاكمیت بالینی تلاش خواهیم كرد كیفیت در زمینه‌های بهداشت و درمان را ارتقاء دهیم.

لاریجانی تصریح كرد: گروه پرستاری نقش بسیار مهمی در اجرای برنامه حاكمیت بالینی دارد و در این زمینه نیز در ماه‌های پایانی سال گذشته براساس مصوبات شورای عالی سلامت كدهای پرستاری در حوزه اخلاق پزشكی نیز ابلاغ شد كه این مبحث زمینه بسیار خوبی در اخلاقی‌تر شدن در حرفه پرستاری ایجاد می‌كند.

* ایجاد شبكه اخلاق در دانشگاه علوم پزشكی تهران

لاریجانی به ایجاد شبكه اخلاق در دانشگاه علوم پزشكی تهران در سال جاری اشاره كرد و گفت: امیدواریم این مبحث را در همین قالب در همه دانشكده‌ها و بیمارستان‌ها نیز اجرا كنیم.

وی گفت: آموزش ضمن خدمت برای پرستاران نیز بسیار اهمیت دارد و یكی از نواقصی كه به آن كمتر توجه شده بود مبحث آموزش به بیماران به خصوص بیماری‌های مزمن بود كه با كار جدید معاونت درمان و اداره پرستاری آموزش بیماران در سال جاری در بیمارستان‌ها و مراكز درمانی صورت می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران به وجود دانشكده پرستاری كه از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است نیز اشاره كرد و گفت: در دانشكده پرستاری حدود 100 عضو هیئت علمی و هزار و 500 دانشجو در حال حاضر حضور دارند و در این راستا دو مركز تحقیقاتی و مجله تخصصی نیز در این دانشكده فعالیت می‌كند.

وی اظهار داشت: با توجه به پتانسیل‌های بسیار بالا كه در دانشگاه علوم پزشكی تهران وجود دارد جایگاه پرستاری نیز كه در سطح وزارت بهداشت بسیار مورد توجه است در روزهای آینده خبرهای خوبی در این زمینه اعلام می‌شود.

لاریجانی به تكمیل كادر پرستاری در مجموعه دانشگاه علوم پزشكی تهران نیز اشاره و تصریح كرد: در سال جاری صدها نفر به كادر پرستاری بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشكی تهران اضافه می‌شود.

وی بیان داشت: در مصالح بیمارستانی در گام نخست مسائل كمی پرستاران باید اصلاح شود و در گام بعد آموزش‌های كاربردی به آنها ارائه شود و شاخص‌های ارائه خدمات واحدهای بیمارستانی نیز در سال جاری رصد خواهد شد.

لاریجانی به توجه بیشتر به مبحث حاكمیت بالینی با حضور پرستاران اشاره كرد و گفت: در سال جاری در قالب مصوبات كشوری و تمهیدات دانشگاه براساس نظرات هیئت امنای بیمارستان‌ها توجه‌ بیشتری به معیشت پرستاران خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha