شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
کد خبر: 260302

اگر شما هم جزو افرادی هستید که برنامه هایی برای کاهش وزن دارید، رژیم غذایی گام شاید بهترین انتخاب باشد. در این رژیم هیچ شمارشی برای کربوهیدارت مصرفی یا میزان چربی و کالری وجود ندارد.

رژیم غذایی گام با سلامت شما چه می کند؟

سلامت نیوز:اگر شما هم جزو افرادی هستید که برنامه هایی برای کاهش وزن دارید، رژیم غذایی گام شاید بهترین انتخاب باشد. در این رژیم هیچ شمارشی برای کربوهیدارت مصرفی یا میزان چربی و کالری وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،رژیم غذایی گام تلفیقی از الگوهای صحیح غذا خوردن و ورزش صحیح بدون برنامه های سخت رژیم غذایی است.

داستان رژیم غذایی گام ساده است: پیاده روی به اندازه 10 هزار گام در روز و کاهش سهم وعده های غذایی به یک چهارم. در واقع رژیم غذایی گام بر این اصل استوار است؛ حرکت بیشتر، خوردن کمتر.

رژیم غذایی گام کمک می کند تا افرادی که برنامه های رژیمی سخت دارند، به آرامی فعالیت های روزانه خود را با شمارش گام هایشان افزایش دهند. این تغییرات در شیوه زندگی برای کنترل وزن موفق و دائمی بسیار موثر است.

شروع رژیم غذایی گام

این رژیم می گوید: شما لازم نیست برای کنترل وزن خود به مارتن بپردازید، بلکه تنها داشتن یک گام شمار و یک جفت کفش مناسب کافی است. البته تغییرات کوچک در رژیم غذایی نیز نباید فراموش شود.

چه چیزهایی می توانید بخورید؟

رژیم غذایی گام به شما اجازه می دهد هر آنچه می خواهید بخورید؛ البته تا زمانی که میزان سهم وعده‌ های غذایی معمول خود را تا حدود 25 درصد کاهش دهید. سپس مصرف روزانه‌ خود را با برداشتن گام‌ های زیادی که از 2000 عدد شروع شده و افزایش آن به 10000 عدد در هر روز متعادل سازید.

غذاهایی مانند میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، لبنیات کم چرب، پروتئین بدون چربی، چربی های سالم توصیه می شود. در واقع در رژیم غذایی گام هیچ ماده خوراکی خاصی ممنوع نیست.

رژیم غذایی گام چطور عمل می کند؟

در این برنامه شما نیازی به شمارش کالری یا خوردن مواد غذایی خاص ندارید. هدف از این رژیم خوردن یک رژیم غذایی سالم است که گرسنگی را برطرف نموده و منجر به کاهش وزن آهسته و پیوسته به میزان 1 الی 2 پوند در هر هفته شود. در رژیم غذایی گام بر روی ایجاد تغییرات کوچک، ساده و دائمی در رژیم غذایی و سبک زندگی شما تاکید می‌ شود که تعادل انرژی سالم ‌تری را ترویج می ‌دهد.

برای شروع، از یک گام شمار استفاده کنید تا تعداد معمول گام ‌هایی که روزانه بر می‌ دارید را تعیین کند. سپس 500 گام اضافه کنید یا حداقل 2000 گام در روز بردارید (یک پیاده‌ روی 20 دقیقه‌ای). هر هفته 500 گام اضافه کنید تا زمانی که به هدف 10000 گام (تقریبا 5 مایل یا 75 دقیقه) در هر روز برسید.

75دقیقه وقت ندارید؟

اگر زمان لازم برای برداشتن این گام ها به یکباره ندارید، می توانید به تدریج و طی روز گام بردارید. حتی می توانید فعالیت های دیگر را نیز مانند استفاده از پله به جای آسانسور و پارک کردن اتومبیل دور از محل کار و پیاده روی را به برنامه خود اضافه کنید.

ساده ترین و سخت ترین مرحله ها

جالب است که در رژیم غذایی گام، ساده‌ترین قسمت، کاهش وزن است و قسمت سخت آن حفظ وزن از دست رفته برای همیشه است. علاوه بر این بیشترین میزان کاهش وزن در 12 هفته‌ی اول رخ می‌ دهد بنابراین این زمان خوبی برای احساس راحتی با وزن جدیدتان و یادگیری در مورد حفظ آن پیش از بازگشتن به برنامه است.

بهترین راه برای حفظ وزن از دست رفته ورزش است. در واقع نگهداری وزن نیاز به فعالیت بیشتر فیزیکی نسبت به رژیم کاهش وزن دارد و هر چقدر فرد بیشتر گام بردارد، بیشتر هم می تواند غذا بخورد.

منبع:webmd

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha